söndag 9 juni 2013

Det är bäddat för åskväder, tror jag

Visst är det konstigt så fort vädret ändrar sig, det märktes redan i går att något var på gång. Men i morse var det klar himmel igen men väldigt kvavt. Jag säger som alla tanter i min ålder, det känns
som det skall bli oväder. I dag har  min son varit på besök det är
alltid roligt när något av mina barn kommer .
Vi åkte direkt till Coop/Konsum,  jag skickade bort
sonen till Bankomaten för att ta ut lite pengar.  Men han kom snart
tillbaka,  i bankomaten var det tomt , det händer lite för ofta tycker jag. Jag handlade det jag skulle ha, och frågade om jag kunde taga
ut lite hos dem.  Ja  det skulle jag fått men eftersom automaten var
tom så hade de hjälpt många andra kunder med kontanter.



 

 
När vi åkte hem, konstaterade vi hur vackert det är i alla trädgårdar
allt blommar ju för fullt. Jag tycker det går alldeles för fort, man hinner ju inte med,  allt det vackra omkring oss.   Ja  när vi åkte
hem kom det ett riktigt härligt regn, och vet Ni vad det kändes riktigt skönt ute. Det kändes lite friskare i luften.



Vi satt ett tag på Balkongen efter vi ätit, jag frågade om han ville hjälpa mig att flytta om mina tre amplar. Du har väldigt mycket blommor här nu sa han, ni vet med det där tonfallet så man hör,
vad de menar. Att man har för mycket växter , nu fick han en bamsepelargon  av mig, den bara tappar blad.
Kan tala om att Blomman för dagen, Pera märkte i dag att den
blommar även på baksidan av klätterställningen. Ni skall få se
bilder på det. Jag köpte mig en Express och blev jättesnopen,
det fanns inga elakheter om bröllopet bara beröm. Så underbart för
journalister hittar alltid något att KLANKA PÅ.
I bland bliver jag nästan förbannad rent ut sagt, på all skit som
skrivs om allt. Jag tycker helgen varit bra, hoppas ni är nöjda med.

9 kommentarer:

Maria sa...

Go kväll,
Regnet å åskan har lyst med sin frånvaro här hos mig och de tackar jag för. Det är bra det där att man kan få ut pengar på samma gång man handlar. Bröllopet igår var så fint glädje för alla hoppas nu dom får leva lyckliga.
Kramen

Lilla Rummet sa...

Här har det varit åskoväder också nu under helgen men just nu strålar solen.
Tråkigt när man kommer till en automat som är stängd eller trasig när man skall ha pengar.
Ha en fin vecka
Kram Britt

Änglarum sa...

Hej! låter som en toppen helg! här har det varit bra med..mycke sol i både kropp o sinne <3 kram Jessica

Maj sa...

Vad fin din hemsida har blivit!Så kan inte jag göra....Vi har haft det mest strålande väder hela dagen och lagom varmt! Håller med ang journalister. Men Aftonbladet måste väl sälja lite fler tidningar på den positiva nyheten (tycker de annars är värst att klanka på allt o alla). Kram

Mamma C sa...

Blev det som du hade tänkt dig. Eller kanske något annat istället för detta? Lade på manualen på lådan när jag cyklade hem. Så den kommer nog i lådan i morgon.
Puss o Kram

Polargrevinnan sa...

Tittar in och önskar dig en riktig fin och skön sommar.
Kram Viola

Gunillasljusglimtar sa...

Fin header Hajan!! Ja det har inte blivit nåt,tack o lov vidare åskväder här ÄN..Vill inte ha det är rädd faktiskt! Vad dåligt att det inte finns pengar på automaten?? Där får du säga till hajan:) Ska bli skoj att få se blomman för dagen...Kram på dej fina vän ♥ Gunilla

Rigmor sa...

Här har också molnen vandrat lite fram och tillbaka sen vi kom hem från Gotland, men bara nån enstaka åskknall har det blivit, och någon regnskur. Ett riktigt sommarväder med andra ord.
Jaha, förstår att det blommar ordentligt på balkongen nu. Och det är så med söner...de ska sucka och stöna lite när de hjälper till med blommor och annat som där hör till, fast innerst inne tror jag nog de tycker det är ganska fint...!!
Ja, jag håller verkligen med dej, ibland verkar det som om journalister enbart är ute efter att prata om allt negativt de sett, eller tror sej ha sett...Skönt att bröllopet fick godkänt av tidningarna, men tror de lyckliga tu är härdade vid det här laget, så de kanske inte bryr sej så mycket längre.
Ha det så gott i sommarvärmen!!
Kram kram

Maj sa...

Hej igen! Hittar inget senare inlägg från dig. Ang din kommentar. Klart man ska säga vad man tycker (nästan alltid iallafall) men man får ju vara beredd på mothugg. Natti!