lördag 29 juni 2013

I GODA VÄNNERS LAG HEMMA HOS MIG

När klockan slog tre, så kom mina goda vänner äntligen. Jag hade ju lax med Majonnästäcke och dill på,  som jag lovat att ha.
De var hungriga efter sin resa och besök på vår kyrkogård.
Mamman som ligger begravd här, skulle ha fyllt 100 år nu.
Det ville de komma ihåg, de var även hos min man och tände ljus.

Vi har ju varit goda vänner sen ungdomens dagar.

Vår gode vän, som själv nyss fyllt 85 år, sa vi var tio grabbar som
alltid höll ihop nu är vi bara tre kvar i livet.

Det är så lustigt, denna lilla tös berättade att när min man träffade
mig, blev hon arg för att jag kom in i bilden. Min gubbe och hon
hade haft så mycket kul ihop, hm,hm.
Vi skrattade åt dessa gamla minnen. Jag visade dem en kommentar
från Tecknar Tina som jag fått. De är ju ofta vid Hönö och Hälsö
De skulle kolla på Vårdcentralen på utställningen.
I dag har varit ett jäkla Åskväder , jag har respekt för åskan, så
jag var glad att sonen var på besök i dag.
I dag tog jag fram Pannbiff och så stekte jag färskpotatis som blev över i går efter Göteborgarna. Det var så himla gott , efterrätt
hade vi ingen, vi tog kaffe på balkongen istället.

 

Till kaffet hade vi färska"  goa" Wienerbröd , vi skulle haft jordgubbarna, men de delade vi och tar i kväll.
Nu slutar mitt reportage för dessa  två dagar som var så trevliga.
Tog med  denna bild också , är så glad för min fina virkade
Gardinkappa, som jag virkade för minst 20 år sen. Man måste
ju få skrävla lite ibland.


8 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa klart du ska få skrävla ...gud så trevligt för er.Man blir så glad för du är såå ärlig idina inlägg,skriver precis som det är! hur får du till bilderna så fina då? DU är en hejare på alltHajan:)) Kram Gunilla

Änglarum sa...

Hej!vilket kärt besök du haft både av gamla vänner o sonen :) roligt med gamla minnen <3 ha en fin kväll! kram Jessica

Ölandsvindar sa...

Tänk vad vi virkade gardinkappor på 70- och 80-talet. Din vita kappa är så fin! Och vad trevligt att träffa goda vänner. Det sorgliga är att dösidan börjar väga tyngre än levandesidan. Inget att göra åt mer än att ta vara på den tid man får.
Kram /Kerstin

Mamma C sa...

Du har haft en trevlig helg ser jag. Tur att dom kom till slut i fredags, du som var så hungrig :)
Vi har kört högtryckstvätten på hela altandäcket, klippt gräset, grovrensat i rabatterna och somnat till dunket från festivalen. Idag är det vedtravande igen som gäller. Skulle ha börjat med de igår men regnet kom ju och förstörde jobbet.
Kramis

Stina sa...

Det ser mysigt, trevligt och gott ut. Fint med virkade saker.:-) Kram Stina

Rosa i huset i vitt sa...

Du får skrävla så mycket du vill ...du har ju gjort så fint
mysig bild på din balkong
ha det så bra
kram Rosa

Gry Karlsen sa...

Så koselig og fint du har gjort det for dine venner!
Ønsker deg gode og solrike sommerdager! Klem fra Gry :)

"Hemmet är min vrå" sa...

Hej och tack för fina kommentaren och att du kikade in i min blogg. Kul med nya bloggvänner. Ha en ny fin vecka. Kram Mimmi