tisdag 25 juni 2013

Äntligen , Måns nu kör vi som vanligt !!!

Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga Dig nu.
Visst är väl sången underbar, både melodin och texten.
 I kväll var det ju som två hyllningsprogram, ett för
Eric Ericssons Kammarkör, eftersom Eric dog i våras vid en ålder
av 94 år. Carola som artist i 30 år , tycker inte det är länge sen hon
sjöng Främling, och blev upptäckt.
Jag tycker mycket om hennes röst och hela hon utstrålar ju en
speciell   glädje . Många fina låtar och sånger har hon sjungit.

Jag värjer mig mot att det alltid bliver som ett bönemöte, när hon talar om " honom  " och sin tro. 



I kväll hade hon båda sina barn med sig, Amadeus och lilla Zoe.
Amadeus är ju tonåring nu. Fint att han var med tycker jag.
Det var massor med folk som vanligt, men det lyfte inte
förrän Gyllene Tider sjöng sina låtar.
Massor med folk som var där för deras skull, de är ju lika
populära denna sommar, som de var förut under deras resor.
 
 
 
Det är klart det är ju gamla godingar som De drar. Zara  Larsson
som vann talang-tävlingen, som Charlott Perelli höll i fyran. Det ät den yngsta som nånsin vunnit en sådan tävling.
Låten hon sjöng, har hon gjort själv och har ju spelats nästan varje

dag under våren. Men  jag vet ej vad den heter. Sen var Passenger där eller Mike Rosenberg.

Tack Måns i alla fall, men jag tror Du var lite nervös ändå.
Men det lossnar och allt bliver som vanligt.

4 kommentarer:

Hannis sa...

Jag brukar nästan aldrig kolla på Allsång men igår gjorde jag det.
Tv:n stod på samtidigt som jag pysslade och det var riktigt mysigt att höra musiken och glädjen.
Men jag håller med dig om bönemötes-känslan=))

Kram Hannis

Mamma C sa...

Ska snart ge mig iväg på cykeln till jobbet. Men hinner skriva några rader här. Vi satt på Altanen och käka sill o potatis och såg på Allsången. Men visst är det som du säger om Carola. Jag blir lite trött på henne för det. Men hon har en röst som är under bar.
Kram på dig

Maj sa...

God morgon! Idag är jag uppe tidigt..av skäl jag inte skriver på bloggen. Lite olika prov om du förstår.
Tack för kommentar hos mig om min älsklingsklocka. Det är en Tissot och du kan söka efter www.Tissot och sen bläddra bland klassiska klockor.

Jag kanske är "den enda" som inte gillar Allsången så mycket. Tycker att den är för välorganiserad på något sätt...framför tv upplever iallafall inte jag någon riktig stämning. Nej, jag håller på Lotta!
Och Carola varför ska hon alltid prata om det andliga....kanske har hon stor publik där...nu börjar jag visst bli grinig.Dags för frukost!

Rigmor sa...

Å nu...äntligen kan jag också säga att jag sett ett helt tv-program...eller nästan i alla fall...Fast när Carola kom fram, då gick jag och fixade en kopp kaffe...kan bara inte med henne, alldeles för mycket divalater och tillgjort...och som du, jag värjer mej när hon tackar högre makter. Jag har full respekt för folks tro, eller inte tro med för den delen, men det där...det är bara för mycket. Känns inte äkta.
Ha en fortsatt bra dag, inomhusarbete för de flesta förstår jag...med det här vädret!!
Kram kram