fredag 17 maj 2013

Vilken härlig 17 maj

Äntligen  trodde aldrig det skulle hända, äntligen vann Sverige
över Canada. Så synd så himla många sittplatser tomma i Globen.
Det har ju varit så dåligt spel, så man nästan somnade vid TVn.

Så glad jag över Er alla som inte missade matchen,, det är bara att

erkänna, jag tittade inte alls. Somnade vid TV1, det är därför jag sitter här nu. Nu är ju jag utsövd precis,  skriver därför detta.
 Passar på att önska Er en trevlig Pingst, vädret skulle ju bli fint
det är ju alltid något- Det är också Norges <nationaldag> , tänk

vad De kan fira.
 
Kommer Ni ihåg när Tone Backestad var väderflicka på TV4
hon var alltid klädd i sin Nationaldräkt den dagen, sen fick man alltid se från Skansen i Stockholm, lite från deras firande.
Detta är vad Norrmän vill ha på sin 17 maj dag, enligt Google.
>Vi försöker ju härma lite, få att vi skall fira lite så med, men då
gnällde folk om det också. Det spelar ingen roll Norges
befolkning har upplevt ett krig med allt det som följer, det är ju sår som aldrig kan läkas tror jag. Men det är ett hurtigt folk, och en underbar dialekt. Jag kommer ihåg för hundra år sen när vi började
med Data på vårt arbete. Då hade vi två duktiga norske
gutter som skulle lära oss detta. Det lät så roligt när De till och med skällde på mig, när jag gjort fel, så var den norske dialekten så
härlig att det nästan kändes som jag fick beröm.
Det kan bli så vanskeligt Harriet, ha, ha vilka minnen det dyker upp.
Nej skall väl försöka att vila ett litet tag, men är inget trött. Men klocka 09.00 kommer Färdtjänst och hämtar mig, måste ha hem
lite gott, på tisdag är det tantträff igen. Då skall vi vara här, men
det berättar jag om nästa vecka.
Ha nu en trevlig pingst och 17de maj, så bliver det nog bra ändå.
Kram från en natt-sudderska, men vad gör man ??

6 kommentarer:

Maj sa...

Önskar Dig trevlig helg men det var verkligen synd att du inte såg matchen. En bland de mest spännande jag kan minnas genom åren....
Håller med dig betr Norge. Det är något särskilt med att ha varit med i ett krig. Personligen tycker jag vi skulle haft Nationaldag på midsommarafton.
Kram

Gry Karlsen sa...

Takk for hyggelig hilsen på 17. mai! Vi er i Trondheim og ferier med barn og barnebarn! Se kaken jeg har bakt på min matblogg: http://gryskjokkenskriverier.blogspot.no/

Ha fine maidager! klem fra Gry :)

Tummelisa sa...

Trevlig helg goa Du! Såg inte heller matchen, intresset finns inte. Tycker det ofta blir lite "stökigt" och högljutt.
Hoppas nu att vi får ha fint väder i helgen.
Kram Tummelisa

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där!
Tack för att du tittade in till mig! Ha en skön pingsthelg!
Carin

Mamma C sa...

Nu har man sett klart på alla programmen. Både på Let´s Dance och Mot Alla Odds. Nu ska jag snart slänga mig i sängen. Upp tidigt i morgon. Ska lämna in min cykel för service och så ska vi lämna bilen på tvätt. Sedan hem och köra en sväng med snabeldraken och fixa till middagen till gästerna som kommer.
Puss

Hajan sa...

Ha det så trevligt i kväll, på
Pingstaftonen. Spännande och höra vad Ni skall bjuda på.
Det bliver väl grillat och badtunnan.
Ni är ju unga alla, så varför inte
ha det bra.
kram Hajan