lördag 25 maj 2013

Tack härliga Lasse Kroner och dina underbara Femteklassare

Så synd det är att Ni inte kan hålla på året runt. Nej jag skojar bara,
förstår att Du Lasse, måste vara ledig efter alla dessa veckor.

Förstår också att Du har så många tittare varje vecka 1.473.000 nyss.
 
Ungarna Du har i klassen är ju så kvicka och duktiga, i kväll var det
ju på topp. Så bra att det var Ylva Hällen som gästade dig.
Hon har ju glatt oss På Spåret med, och var duktig där med,
Bolly  Bompa inte att förglömma. Det var ju en kvar från programmet förra veckan, men det gick ju inte så bra, men hon fick ju 20,000:-
med sig hem ändå, det är inte att förakta.
20.000  var det som  Ylva fick också, kunde gått ut på 60.000:-
och tagit pengarna, hon skulle ju skänka dem till Rädda Barnen,
jag tror inte hon tänkte så. Men det kändes väl mest rätt så här.

Eljest förstår jag inte ett dugg vad ungdomarna håller på med nu.
Detta raseri utbrott med bränder och förstörelse, av bilar
daghem, skolor. Förstår De inte vad De gör just nu. De har ju inget arbete säger de. Nej de kan ju börja att vara med och rensa upp överallt, vad de ställt till med.


Det är ju mordförsök de håller på med, när man ser dessa stenar
de slänger om kring sig. Tyvärr tycker jag att vi börjar ha lika dant
här, som det är i de länder, som de krigar i, varenda dag på Tv.
Trodde vi skulle slippa sådant i vårt fina land.

 
 

Sen såg jag i dag ett tag på Miljöpartiets kongress, det blev man ju inte gladare av.
Så otroligt rörigt på Stämman, att det kan bliva rätt med denna röstning som de använde sig av.
Inte roligt att taga upp sådana här saker, men vad hjärtat har, talar munnen tyvärr med. Ber om ursäkt men skall vi ha det så här??
En sak är jag glad över i kväll, Mors Dag skall jag fira hos min dotter det tycker jag skall bli så skönt. Önskar alla mammor en bra dag, det är inte så viktigt med presenter , utan bara att man kan träffas och krama om varandra.

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jepp, i morgon kramas vi och har det bra. Inga bilbränder eller annat elände.
Kram och puss

Maj sa...

Jag tycker det är jättebra att vi som varit med ett tag tar upp sådana saker. För vi minns ju ett helt annat samhälle och ställer inte upp på allt som nu förklaras med "att samhället" ska det ena och det andra....som om samhället skulle vara något annat än VI alla tillsammans.
Tittade också ett tag på MPs kongress men stängde snabbt av. Klarar inte av partier som "lovar allt till alla och mer därtill" som om vi hade oändliga resurser att ta av.Om man jämför med barn såklart man blir poppis förälder om man delar ut glass,godis och leksaker hela tiden...NEJ, nu får jag lägga detta åt sidan och önskar dig och de dina en fin dag. Jag själv är bjuden till Fia och ser fram emot det Kram på mors dag!

Fågel Blå sa...

Hej!
Ja han är bra Lasse!
Hurra för honom!
Hoppas du får en fin Mors dag!
Bamsekramar Kathrine

Anonym sa...

Och så dök han upp igen .... Gubben i lådan. Plötsligt så händer det som dom säger i trissreklamen.
Uppe i vilda bergen är det lugnt än så länge. Såg att det hade brunnit en bil i klockis men det är inte förvånande. Tyvärr brukar ju sådana här aktioner sprida sig som en löpeld. Nä nu skiter vi i det och inriktar oss på MORS DAG.
Ses Snart / Kram Sonen

annika sa...

Ja vad är det som pågår! Här i vår stad har det varit nattliga uppror ute i olika bostadsområden men polisen lyckades ta några på bar gärning i natt så de kanske lugnar ner sig. Det som vi har märkt av det är att vi hör polisens utryckningsfordon då de är på g. Men nu får vi hoppas att ungdomarna söker sig ett jobb eller väljer en utbildning så de tar ansvar för sitt eget liv!!!!

Har inte tittat på Let´s Dance på två fredagar nu men du skriver så bra recensioner så jag nöjer mig med det.
Ha en mysig Morsdag med dina barn och barnbarn.


Kram
annika

Lilla Rummet sa...

Tack för titten hos mig.
Ja, Lasse Kronér är bra och vad duktiga de är de femteklassarna. Tycker själv att de är svåra frågor ibland och kan inte förstå att de kan så mycket.
Ha en fin kommande vecka.
Kram Britt