torsdag 2 maj 2013

Sophia lilla vän att Ni åkte ut, var ett mycket tråkigt slut

 
Vilken sordin det blev på denna kväll, det blev lite tråkigt,
 Oscar  tappade  sugen efter  bedömningen  fick  ju  bara  6or.
 Sophia rasade i hop med väldig värk. Vad kunde det vara  ,  var
det en muskelbristning  eller något annat ?
Det blev en ambulansfärd  omgående  för att  träffa
 en doktor. Det  är  ju  ett  gäng  nu,   med  diverse
muskelskador, genom-förkylda flera stycken. Det blev förkortat
lite programmet .  Nyheterna   behövde vi inte vänta på denna gång.

I kväll  gick det i Musikalens tecken , alla hade valt en Musikal  


att dansa ifrån. Oscar blev lite  besviken  i  kväll , fick bara 6 or.
Markolio och hans danspartner var bäst, i en underbar Tango ledde
De länge täten. Vårt eget  lilla Mumin troll , Markolio är jätteduktig.
Tv 4as sportjournalist Anna tror jag på, de kan allt tycker jag.
Eric Segerstedt och hans tjej dansade Quick- Stepp så det stod härliga till.
Juryn gjorde så gott de kunde, och är ju underbara, men det måste
vara svårt att bedöma .Maria Montizani verkade lite vilsen,
De dansade till Singin in the rain, Så där tyckte jag ,  om jag skall
vara ärlig. Nu får det vara bra för i kväll, det har varit en bra
musikunderhållning, men  nog  börjar  det  kärva  till  sig.
 I morgon är det dags att handla lite igen, 09.40 
kommer Färdtjänsten  och hämtar mig. Då åker jag till Coop , alltid  hittar  man något.
Nu är det  dags att krypa till " kojs " .
Vilka bekymmer en gammal  käring skaffar sig, jag tror nog
 De sköter detta bra själva,  eller hur ???


9 kommentarer:

Maj sa...

Jag skrev först en kommentar som försvann och sedan ytterligare en men inte vet jag vad som händer. Hinner fn inte skriva om, får besök.

Polargrevinnan sa...

Let´s Dance är ett trevligt program. Jag tycker alla är såååå duktiga som på en vecka kan lära sig en ny dans. För att inte tala om alla tjusiga kläder - en fröjd för ögat.
Jag har alltid gillat att dansa.
Var jitterbuggare i yngre dar På tal om ålder - jag är bara ett år yngre än du.
Ha det bra.
Kram Viola

Mamma C sa...

Tänk, så det blev igår. En riktig stressad visning rakt igenom. Nu har man suttit och sett på skithockeyn också.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom skötte sig jättebra, och det var så synd om Sofia. Tydligen var det värre än vi trodde, tur att dom tog henne direkt till sjukhus.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Jag/vi såg tyvärr inte på det i torsdags! Var ju o lyssna på Olle .L i Skövde,han var bra,fast speciell! Ha en fin lördag Hajan..Kram Gunilla

Lisa-Maja sa...

Hej!!!
Tack snälla söta Du för alla fina kommentarer, jag blir så glad, så där riktigt glad och varm i hjärtat. Du skriver också från hjärtat, det märks och det är så härligt och så underbart att läsa. Jag missade mer än halva Let´s dance i torsdags, visste inte att dom ändrat tiden. Fick aldrig se Sofia, tyvärr. Min favorit är Erik, gillar hans positiva inställning och han har nåt extra tycker jag. Kvällarna har blivit så mycket längre nu så jag kommer sällan in före 21 på kvällen och då är jag så trött så jag sover en stund framför TV´n och så piggnar jag till och somnar inte före 2 på natten, helt galet!! Måste skärpa mig för nu säger magen ifrån också:(
Jag önskar Dig en fortsatt fin helg!!
kramar lisamaja

LyckligaPraliner sa...

Hejsan!

Läser att du ibland när du skriver kommentarer hos mig "kastas" ut och det försvinner. Jag vet inte varför det blir så. Men jag är så glad att du ändå skriver en kommentar ibland. Det tackar jag hjärtligaste för! :)

Trevlig helg!

Kram Ann-Louise

Rosa i huset i vitt sa...

Vet inte riktigt vem jag håller på än,,men Markolio är ju duktig..det är kul att se dom dansa i alla fall
ha en bra helg'kram Rosa

Fågel Blå sa...

Ja du ibland blir det inte som man vill,
Härligt gäng det där
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine