söndag 12 maj 2013

Oh Ni skulle bara veta, vilken pärs jag varit med om ! ! !

Jaa, Ni skulle varit med på detta, uthållighets prov av värsta slag.
Jesper Blomqvist, Magdalena Forsberg, Bernt Johansson och
Anna Lindberg, fick sitta i en viss vinkel, det blev ju mjölksyra
i benen. De darrade så , man höll andan faktiskt. Flickorna kunde sitta över 12 minuter, Magdalena vann där med en halv minut.
Nästa tävling var att krypa bland isbitar, klättra över olika hinder,
de skrapade sönder sina ben, men det var bara att krypa
tillbaka igen. Där vann Anna Lindberg, flickorna var så duktiga.
Nu förstod jag på en gång att det inte skulle stå emellan Jesper
och Anna. För killarna var sämst nu med bara 3 poäng var.
Nu var det en tävling till, nu skulle de gräva sig ut, under ett plank
med all sand. Jag förstår inte hur de orkade, det gjorde inte heller
killarna denna gång. Jesper förlorade och fick välja sin motståndare. Han valde Bernt, som vunnit fyra nattdueller.
Och han vann även denna gång, så Jesper är ur tävlingen nu.
Så fortfarande kan faktiskt Bernt vinna allt- sammans. Han är den äldsta som varit med någon gång. Men Anna och Magdalena är
så duktiga och envisa.
I dag har Hajan bakat,  Hallongrottor och Kola kakor, hörde i går
att jag får främmande på tisdag. Då fyller jag år nämligen, inga
jämna år, ha,ha jo det är det, men inte sådana man firar. Vi brukar ju jämt ha smörgås hos mig, men icke sa Nicke , det skall bli
kaffe kalas. Så i morgon åker jag iväg med Färdtjänst, måste fixa
iväg något till en kompis som fyller 80 år i Göteborg. Så tager jag
väl en tur till Konsum så jag har lite Godis hemma till "främmandet" . Tack skall Ni ha för alla fina kommentarer jag får.
Jag tycker det här är så roligt, men det har Ni redan förstått.

12 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Åh så goda kakor du bakat!! Jag kommer på tisdag och smakar! Nej, jag får nog nöja mig med att läsa din blogg då och höra om ditt födelsedagsfirande :)

Kram, sov gott inatt!

Ann-Louise

Mamma C sa...

Här är en som kommer på tisdag i alla fall. Här blev det hela La Familia idag. Men jag är som du, jag älskar när huset är fyllt av familjen. Vi hörs i morgon.
Nu är det natta här. Klockan plingar 05.20 .
Puss och kram

Maria sa...

Vilken bra hjälp du fick att fixa till det på balkongen, gott att ha de däringa barnen. Jag såg också på hur dom jobbade å slet på mästarna idag, jisses sicka tjejer.
Bakat goa kakor har du också gjort tänk vad dina kaffegäster kommer å njuta.
Ha en fin dag/kramen

Gunillasljusglimtar sa...

Åh smarriga kakor:) Hoppas du har det väl Hajan min!..Kram på dej Gunilla ♡

Rantamor sa...

En ny blogg för mig.
Kikade in och läste lite, och nu önskar jag dig en trevlig födelsedag på tisdag, och Grattis.

Tjingelingen från Rantamor.

Äppelblom sa...

En liten förmiddagshälsning till dig!
Så rara barnbarn du har som kommer och hjälper till. Guld värt!
Kram till dig och må så gott!

Anonym sa...

Stort grattis så här dagen innan. Härligt med besök på sin dag. Å goda kakor. Smask.

Kramar från Ann

samson sa...

GRATTIS
tyvärr har jag missat det mesta på tv den sista tiden då jag har varit på min Hollandsresa och i helgen var barnbarnet med mamma och pappa här och firade att jag blivit riktig pensionär nu
ha det så bra
maggan

Polargrevinnan sa...

Nej Hajan, jag har inte gått i ide.
Men ibland får bloggandet stå åt sidan för andra göranden.
Jag får säga GRATTIS en dag i förväg.
Man ska fira allt som firas kan och ha kalas är roligt - om man orkar. Du verkar göra det - vad goda kakor du har bakat.TV programmen "Smartare än en femteklassare" och "Mästarnas Mästare" är toppenprogram. Tyvärr är de snart slut. Sen är det repriser och gamla filmer hela sommaren.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Viola

Anki sa...

Hej Hajan!
Tittar in för att önska dig en fin födelsedag... stort GRATTIS från mig till dig!
Kram

Maj sa...

Så trevligt med kaffekalas! Så firade min mamma och pappa alltid....det var aldrig mat eller så men goda bullar och kakor det skulle det vara. Och min far firade aldrig födelsedagen utan sin namnsdag....Grattiskram och trevlig dag önskar jag/M

Blommiga Rutan sa...

Med en enkel tulipan uppå bemärkelseda´n...
Stort GRATTIS på födelsedagen!
Åh vad det låter mysigt med kaffekalas.

Kramar Anncathrine