lördag 11 maj 2013

Nu lider det mot sitt slut, tyvärr

Det var en intressant kväll, hos Let`s Dance , lägret börjar bli
skadedrabbat. Markolio fick en stukning, så det blev färd till akuten. Kom tillbaka på kryckor, undrar om det är samma fot han bröt en gång , på en annan Let`s Dance, för flera år sen.
Så skönt att vi har Helenius där, han är bara så underhållande och
rolig, han är väldigt kvick att hitta rätt repliker.
Man har ju läst så mycket i " pressen " om Maria Montazami och
Kristian, men som hon sa, tro inte på allt Ni läser där.
Men det har man ju vetat för länge sen, ibland bliver man förbluffad. Särskilt när man läser i Se och Hör, bara överskriften
till ett stycke är ju för att locka lösnummer köpare. Jag har
prenumeration så jag har lockats väldigt mycket....

Ja i kväll åkte Anna Brolin ut, men det tycker jag var rätt. Det har ju varit som en gymnastik-uppvisning,  hennes danspartner
sade ju flera gånger, vi måste visa juryn att Du kan dansa. Men som hon sa flera gånger i går, jag vill vara högt. Hon är så gullig  och
jättevig, men det är ju inte det som gäller. Eric Segerstedt var nästan
på håret att åka ur. Men blev kvar, hoppas han inte tappar henne

fler gånger, för då kan det bli Akuten där med.

Oscar och hans partner fick 10 poäng av alla domarna, vilken
kille 17 år, ja han är bara 16 år och så duktig.
Men vackrast i kväll var ju Maria och Kristian i sin rumba,
herregud tänkte jag, för när det började låg hon på golvet. Jag
tänkte på en gång det bliver Akuten där med. Men icke sa Nicke
dansen inleddes så. Jättevackert var det, och vilken inlevelse, jag
undrar vad Kamran  säger om det ja. Men på det hela var de jätte-
duktiga. De fick beröm. I kväll var Anne sjuk i >Juryn< så Åke
Wilhelmsson var i stället för henne.  Nej nu måste jag sluta för snart kommer dotter min, med man och barn, De skall hjälpa mig
att sätta upp alla gardinerna igen. Allt annat är klart, jag kunde
själv flytta ut möblerna till balkongen. Det är en jättebra kille
som putsar mina fönster , det är med Rutavdrag, så här är inget
svart. Det kommer att bli bilder i kväll från dagen hos mig.
Och som Ni vet jag berättar allt, jag är som en skvaller-tidning.
 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, vi dyker snart upp hos dig. Kanske bäst att sno sig på . Så du inte hinner att sätta upp gardinerna också själv ;)
Kram

Maj sa...

Godmorgon! Jag tittade också på dansen igår som jag tycker är den bästa på alla år. Brukar inte titta på hela programmet men det gjorde jag igår trots att jag tyckte det"var en aning" för mycket prat om sjukdomar. Tycker nog inte att man ska få poäng för det många tror man kunde ha gjort bra om man varit med....Svårt att säga vem som kommer att vinna men Maria M har ju många fans i Sverige men jag trodde att hon skulle åka ut igår....
Lycka till med din balkong men klättra inte med gardiner odyl. Kram