onsdag 8 maj 2013

Nu är Våren kommen, ja i allafall Sädesärlan och humlor

Titta, titta, vad som finns hemma på min gata, äntligen. Två stycken till och med, det är ju ett gott vårtecken.

Sen hade det kommit in något på min balkong, De har vi väldigt
dåligt med, det finns nästan inga. Hurra jag har en , en mullig  liten
krabat.
 
Ja det är humlan jag menar, visst är det betydligt  finare med en
humla. Getingar gör ondare på något vis,  mycket ondare.
Vad som gjorde ont i går kväll, var programmet Mot alla odds.
Dessa strapatser de ställs inför är ju inte klokt. Jag älskar dem allesammans, där är det ingen som klagar. Men nu fick de dela på sig, alla kunde inte ta sig till toppen på vulkanen
Concepcion på ön Ometepe, Sonia Elvstål, Nicke och lilla  Arkan,
fick stanna vid läger två. De insåg själva att de inte skulle orka
ända upp. Dessutom hade det blivit för jobbigt  för De andra.
Denna grupp tycker jag är duktigare att hjälpa varandra. Pax och
lilla Nina klarade av det, men det var svårt för dem. Men
Joakim som är blind kunde ju inte se, men De berättade för
honom , och så plockade De med sig lavastenar till de andra.
Nästa vecka är de framme allesammans vid Stilla Havet, det
kommer ju att bli en fin avslutning  för alla då.  Och jag måste säga att det har varit helt underbart att få följa denna grupp. Vi kan ju aldrig sätta oss in i hur svårt det varit för dessa handikappade människor. De ville ju så gärna bevisa för sig själva att De klarade detta. Vi tackar SVT för det.

11 kommentarer:

  1. Ja vilka fantastiska hjältar dom är. Man sitter och gråter nästan hela programmet för att dom är så duktiga.
    Så synd att vädret vände nu på eftermiddagen. Var riktigt kyligt när jag gick och mötte T efter jobbet.
    Nu är det snart hockey på tv:n
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. vist är de underbara dessa killar och tejer,
    ja, humlorna åxå
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Äntligen är både humlor och sädesärlor här igen. Jag fortsätter att mata mina fåglar och 11 par domherrar är fortfarande kvar efter vintern.
    Apropå fåglar, det är faktiskt en vit and i mitt inlägg! Det är inte ofta man ser dem, något har gjort att de blir vita och tydligen är det inte albinos då de inte har röda ögon. Konstigt är det!

    Önskar dig en fin helg!
    Cia

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt med alla vårtecken nu, jag njuter för fulla muggar! Någon söt humla har jag dock inte sett ännu, men flera olika vårfåglar och till och med tranor! Deras klagande trumpetanden är som ljuv vårmusik i mina öron :-).

    Det är spännande i Mästarnas mästare just nu, jag håller på Anna och Magdalena. Vi pratade om Anna på jobbet en dag, just att hon är så fantastiskt genomtränad fast man kanske inte tror att en simhopperska ska vara det.

    Och... tack snälla du för alla fina hälsningar hos mig! :-)

    Hoppas du får en solig och fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  5. Ja de är fenomenala människor...har följt dom hela tiden
    önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Hej! Tack för din kommentar. Jag älskar polojumprar och "högt i halsen" det är väl därför jag alltid nästan har schal. Du klickade väl på länken och så så många fina tips på enkla variationer av långa schalar.
    Självklart ses vi på dansen! Kram

    SvaraRadera
  7. Sädesärlan är en välkommen vårgäst precis som humlan, humlan har nog upptäckt dina odlingar.
    Må gott och ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder från dej, och nu är Våren verkligen här, önskar dej en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  9. Tack för titten,härlig tid det här när våren kommer.
    Kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  10. Åh vilka härliga bilder!Jaa du dessa hjältar Hajan! Vad ska du kolla på ikväll då? Här blir det nog Lets dance tror vi! Ha en fin helg förresten ♥ kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Kul att du vara med i min tävling :) Visst är de härliga alla vårtecknen, en del mer omtyckta än andra...är ingen älskare av getingar och humlor men sädesärlorna och fjärilar mm är så fina att se. Må gott. Kram Veronica.

    SvaraRadera