måndag 6 maj 2013

Nu är det Vår, lusten vaknar igen, bliv inte orolig bara städlusten !!!!

Hejsan, alltid när jag skall få fönstren tvättade, vaknar jag till
då är det mycket annat som vaknar. Här är sig inget likt Balkongen

är tom på möbler, de står i mitt sovrum nu. Alla gardiner är nedtagna, den 8de har jag tvättstugan,  då skall de tvättas. Eftersom tvättkorgen inte var riktigt full, bytte jag lakan igen , finns inget så skönt som fräscha laken, eller hur.
När jag var i Badrummet i morse tvättade jag själv av det fönstret, jag vet inte varför men förra året missade han det. Så jag gjorde det
denna gång, där behöver jag inte klättra jag räcker ändå.
Det var så härligt i dag nu är alla barn ute igen  i sandlådan. Vi har
en förskola här på området, eller dagis menar jag, det är skönt när
man hör ungar tycker jag.
Min man sa alltid när han levde, Du klättrar ju på väggarna för
att städa, fick se denna bild i dag, han kanske menade så här.
Det är inte klokt vet Ni, jag hittade Granbarr i dag med ute på
balkongen. De sitter kvar i mattan som den lagt på före mig,
Men det är 3,5 år sen jag flyttade hit, är de inne i mattan och kryper
fram igen ?  I morgon åker jag tidigt till affären, på Lördag kommer
min dotter och måg, samt ett 25 årigt barnbarn som ville följa med.
Jag blev så glad, jag skall bjuda på mat då som tack för hjälpen.
Det kan vara skönt för dotter min, som har som ett pensionat för
jämnan, att slippa laga mat, bara få sätta sig till bords.
I dag såg jag en gammal härlig Svensk Film, med Ewa Dahlbeck
Gunnar Björnstrand  och Bibi Andersson. Bibi Andersson som fick en så svår stroke för några år sen och fortfarande är borta ur verkligheten. Vilka fina skådespelare vi hade, de flesta bloggare här vet nog inte vem jag talar om.  Jag tog mig en kopp kaffe då, men
då var klockan lite över 4a. Nu är jag hungrig igen, det bliver en mandelkubb och ett glas mjölk, kaffe är otänkbart nu, då kan jag
inte sova alls. Tack Polargrevinnan för dina rara kommentarer,
lovar att svara. Natti,natti




11 kommentarer:

Monika sa...

Hahaha! Du är väl allt bra härlig du :o) Så sprudlande och yster så jag blir bara så in i hjärtat glad. Hela ditt inlägg andas ENERGI! Tack rara! Du smittar! Och lova en sak! Du får icke bege dej ut på klätterfärd! ;o)

Jag gillar också gamla svenska filmer.

Må så gott!
Kram
Monika

Ölandsvindar sa...

HAha, du är rolig du! Städlusten! Visst ja den har jag inte känt av på länge, egentligen aldrig om jag ska komma nära sanningen. Men vad gör det! Jag öppnar korsdrag så blåser det ölandsvindar genom hela huset och allt blåser ut. Och nu kan man ju bjuda gäster på kaffe utomhus, vilket underlättar.Vintertid brukar vi bjuda på en stark välkomstdrink vid grinden och tända ljus inomhus, då ser man inte om det är lite dammigt i någon vrå!
KRam, kram /Kerstin

Maj sa...

Håller med de andra ovan...du är rolig och charmig i ditt inlägg. Lusten ja....nej städlust har jag aldrig drabbats av antar att det är en "farlig och sällsynt" åkomma?
Idag ska vi ju få fint väder så det återstår att se vad jag hittar på..kanske lilla Fia får besök. Kram

Stolpås Gård sa...

Det är kul att läsa om minnen och upplevelser hos andra. Talesättet din man hade stämde väl in på bilden ;)
Vad skönt och gott för familjen att bli bjuden på mat av dig!
Önskar en fin vecka!
Kram Sussi på Stolpås

Hannis sa...

Som jag skrattade när jag läste rubriken!
Du är riktigt härlig!!

Kan du inte skicka hit lite städlust?
Jag gör allt för att slippa just nu=))

Kram Hannis

Rosa i huset i vitt sa...

Jo putsa fönster behöver man nog minsann här ..de är alldeles gråa när solen skiner på dom.
Jag kommer ihåg de skådespelarna och flera andra t.ex Anita Björk och filmen Moln över hellestad.
Det var härliga gamla filmer.
kram Rosa

Maria sa...

Oj va du fejar å grejar...härligt när allt blir gjort. Hoppas du inte gör som damen på bilden.
Hoppas det blir en kanon trevlig helg när du får besök av din dotter.
Sköt om dig/kramizar

Änglarum sa...

Ja våren är intensiv minst sagt! städa o fejja plantera o dona..men härligt härligt :) kram på dig Hajan från Jessica

annika sa...

Jag gillar att läsa dina inlägg och de första gångerna trodde jag inte alls på att du hade så många år på nacken. Du är så aktiv och medveten.
Härligt med vårsol men man ser ju all smuts. Som tur är vistas jag mest på jobbet på dagarna :).

Kram
annika

Mamma C sa...

Ja, du är då inte riktigt klok ;).
Kom nu inte på att du ska ta och tvätta dom andra fönstren innan fönstreputsaren kommer också. Det ska bli jättegott att få sätta sig till dukat bord hos dig. Vi hörs i morgon.
Kramis

Polargrevinnan sa...

Ja, det är härligt med vårsol om man kan blunda för alla avslöjande den gör. Vi kvinnor måste ha någon "städ-gen" som ger sig tillkänna på våren.
Har aldrig hört något manfolk som bekymrar sig för damm och otvättade fönster.
Ölandsvindar kom med bra råd, något att tänka på.
Det finns många bra äldre svenska filmer.
Det blir ett gott återseende med vår ungdoms idoler.
Ha det bra.
Kram Viola