måndag 27 maj 2013

Måste visa hur det skall bli på min balkong

Måste visa för Er hur fint det är hos min kära väninna i Mölndal,
hon har verkligen gröna fingrar. När jag berättade om att jag satt
frön till Blomman för dagen, gick hon och köpte frön med.

Så här ser mina ut, nja lite mer har de väl växt, men titta på

kompisens blomma då, visst är det orättvist.

Har ni sett något blåare än denna vackra blomma( fy så avundsjuk jag är ). Vet ni vad hon har utanför sin ingång, en jättefin Magnolia
som blommar förstås.
Jag var ju igår på kursverksamhet hos dotter min, gick hur lätt som
helst att redigera fotona. Hon hade gjort ett jättefint prospekt att
kolla efter. I dag satt jag mig vid datan, satt in chippet och satt igång, allt blev ju blått som det skulle och jag ,högerklickade
på kopiera. sen skulle jag redigera då är alla mina andra bilder, som redan är klara kommer de upp igen. Ja Ni fick ju lite nytt i alla fall
Så här känner jag nig just nu, det är duktiga EWAN som fixat
till henne. Hon är suverän med sina annimerade bilder, eller hur.
Detta får duga tills i morgon så tager jag nya tag igen.
kram från gnällspiken Hajan

10 kommentarer:

  1. Då låg väl dom gamla bilderna kvar på kortet i kameran. Men dom kan du bara skippa och redigera de nya du tagit. Du fixar det här snart utan manualen också. Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Jag har också sått blomman för dagen för första gången i år...kul att fler testar =)
    Spännande att lära sig nya ting.
    Så fint din vän har det!
    Kram Sussi på Stolås

    SvaraRadera
  3. Vad mycket som har hänt sedan jag kikade in här sist! Vad sorgligt att din fina 100-åring har gått bort, det känns som att det bara var några veckor sedan hon fyllde år? Vad härligt att hon ändå fick uppleva sin 100-årsdag, det är inte många förunnat!

    Jag håller med dig om allt du skriver om oroligheterna i Stockholmsområdet, nog för att människor kan känna sig frustrerade, men inget blir ju bättre av att de förstör på det här viset. Och var är deras föräldrar? Varför ser de inte till att deras barn håller sig inne på kvällar och nätter? Vi hade besök från just Stockholm häromdagen och de berättade att det håller på att gå utför med hela stan, förutom det mindre "inbördeskrig" som pågår som de kallade det för, har det tydligen blivit skräpigt, skitigt och slött på alla sätt.

    Nu ska jag sluta klaga, kika in till mig för jag har valpkavalkad på bloggen idag! :-)

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  4. Ja men du är väl ingen gnällspik!! Duktig är du som kan detta med redigering o sånt inte alla förunnat minsann...Underbar blomman för dagen! Jag har en fin magnolia men den blommar ej fattar INTE det...andra året nu! Happ kommer la...Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. den blir säkert jättefin din blomma för dagen också.
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Är helt säker på att din blomma också kommer att bli jättefin, sommaren har ju bara precis börjat.

    Skrattar gott åt tanten på sista bilden...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Åh, så vackert! Vilken blomma alltså! Och magnolian! Underbar! Älskar den fast jag aldrig sett den annat än på bild. Din blomma för dagen kommer säkert ikapp så småningom :o)

    Må så fint!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  8. Blomma för dagen är en vacker sommarblomma. Ibland tar det lite längre tid och ibland växer de fortare, har varit med om det själv, vet inte om det är jorden eller hur vädret har påverkat blomningen.
    Ha de gott
    Kram Britt

    SvaraRadera

  9. Blomman för dagen är verkligen otroligt blå och vacker....kanske jag också skulle prova att så några frön :)

    ha en underbar dag :)

    SvaraRadera
  10. Säger som du brukar säg till mig. Inget inlägg idag heller, har datorn kraschat? Eller är det något annat.
    Puss

    SvaraRadera