söndag 19 maj 2013

Mästarinnorna är klara nu, vilka tjejer, stum av beundran

Ja här är de tre,  som gjorde upp i slut-tampen.  Jag  trodde
Anna Lindberg skull vinna allt sammans.
Anna är 31 år, Magdalena 45 och Bengt 59 år. Visst har de varit
väldigt duktiga. Det verkade inte som Bernt , insåg att han låg efter.
Karlar har en tendens att förklara, varför de gör det.
Det är så typiskt om,,, jag hade gjort så, så hade jag haft samma chans.

Så den fina bucklan fick Magdalena Forsberg springa fram och
hämta, för hon klarade att få ihop ett puzzel . Synd för Anna var så nära  , men så skulle det skjutas med Armborst och de tre pilarna
gick som en dans. Så är då  den tävlingen klar  som har varit
riktig svår. Men så roligt det är första kvinnan som vunnit denna
Mästartitel.
Det har varit en bra dag, sonen gjorde sig ledig och kom ett tag.
Han köpte ut färskpotatis åt mig, för det hade de inte här i Åby.
Ja inte svensk men denna var från Israel. Jag skall ha mina tanter hos mig på Sill och potatis. De kommer på tisdag,  så i morgon
skall det dukas och fixas.
När sonen kom, hade han varit så  klok så när han handlade, köpte han även rosor till Gravlunden. så vi åkte upp dit med blommor.
För alla är ju där, när det gäller mina och makens föräldrar.
Jag gick och lade mig, då ringde telefonen det var Grannen som kommit hem från skärgården. De hade fått så mycket strömming
och ville dela med sig, vill Du ha sa hon.  Det är klart jag ville, men det var mer än vad jag tänkt mig. Den var väldigt liten också , men
jag gjorde som de brukar göra vid Medelhavet på utflykter.
Jag blandade Grahamsmjöl, skorpmjöl  lite salt och peppar i en
stor plastpåse. rystade  om och lade ner Strömmingen i den.
Sen hällde jag dem i långpannan , i 250 graders ugn, de blev så goda. I morgon tager jag potatismos till, det kommer att smaka.

Vilka killar de vann med 5-1, man kan inte tro det är sant. Nu skall
det väl bli tyst på alla Gnällspikar,
Jag har varit en sådan, tyckte det var dötråkigt förut. Men så vänder
käringen kappan efter vinden, Nu är de toppenbra.

5 kommentarer:

samson sa...

vilka snälla grannar du har,att köpa ut,är ett uttryck som jag endast hört en jobbarkopis använda
ha det så bra
maggan

Maj sa...

Så bra att du "vänt på kappan"....jag gillar ju hockey och killarna har varit mer än bra! Grattis!
Hinner inte med alla tv program och har inte titta på MM men det verkar ju ha varit spännande.
Strömming med mos blir nog smaskens
Gbg har otur med vädret, det regnar ofta. Tror det beror på de höga bergen i Norge bla. Kanske tittar solen fram i em. Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaha du vänder kappan lite också! samma här:)) Såg faktiskt på mästarnas mästare i går..Trodde också på Anna men Magda var ju duktig också.Hade tänkt mej bernt från början för han är ju västgöte:)) men blev bra ändå!! Snälla grannar du Hajan o snäll pojk som handlar åt dej..Kram Gunilla

Bitte sa...

Jag trodde också att Anna skulle vinna och blev nästan lite förvånad när Magda gick om i slutet av tävlingen. Men, jag tyckte att hon också var en värdig vinnare och vad kul att en tjej vann för första gången! :-) Jag läste på löpsedlarna att hon skulle vilja möta Stenmark i en mästarmatch, det hade varit roligt att se.

Jag såg inte hockeyn konstigt nog, det var så mycket annat som behövde stökas med. Små pluttpiraterna tar så mycket tid nu också. Jag tyckte det var nog att hålla reda på EN valp när Mollie och Noomi var små, men nu är det ÅTTA små vildbasare som springer runt och man måste passa för sladdar, vägguttag, blommor... jag springer hit och dit som en yr höna :-).

Ha en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

Mamma C sa...

Ja, det blev en sen kväll vid tv:n igår. Först hockeyn och sedan svt-play så man kunde se Mästarna. Var lite seg i morse när klockan ringde.
Kram