torsdag 30 maj 2013

Kärt släktbesök , och mycket skratt och prat

Fick telefon- samtal på tisdagen från en kusin till min make, som
ville komma på besök. Jag blev jätteglad det är alltid roligt att få
träffa goda vänner. Hon kom med en jättestor bukett av mina
älsklingsblommor  Liljekonvaljen. Visst är de vackra och vilken
underbar doft de sprider omkring sig.
Jag bjöd på en Nöt-stek, som var klar och fanns i frysen. Ibland lagar jag i förväg en del rätter som kan vara bra att ta till.
Det är så roligt vi har så mycket att prata om, båda är vi lika
pratsugna. Men de tycker nog jag är värst, och det har de nog rätt i.
I dag kom vi att tala om våra Pressnyheter, vi tycker ibland att
våra journalister inte är så roliga. Varför blev de journalister var
det bara för att hitta så mycket ofördelaktigt om en viss person,
eller vad är det som driver denna häxjakt ibland. Både hon och jag
har varit med så länge, så vi ser ju hur klimatet har ändrats.
Läste nyss att de skall hitta på något mot Chris, varför, Usch  säger jag. Varför måste de skriva vad allt kostar, väskor och kläder?
Det angår väl ingen , nu är det Chris mamma som nagelfars,
Vilket konstigt intresse, bara elakheter hur många gånger hon
varit gift ,  det skiter vi väl i, kan man inte glädjas det är ju bröllop
på gång. Vet inte varför jag skriver detta , men ibland måste få avreagera sig.
Vi kom också att tala om dessa ungdomar, som kommit på fel sida
om lagen. Både hon och jag sa, har De inga föräldrar nu för tiden?
Finns det inga tider som ungdomen skall passa nu för tiden ?
En grej som nyss stått att läsa, jo de undrade varför de inte kom hem, men de hade själva druckit så de kunde inte gå ut och leta.
Jo min vän och jag pratade om roliga saker med , vi har ju inte
gått i tagelskjortan på om någon tror det. Men det var ett annat klimat förr.

Till efterrätt tog vi som vanligt, Jordgubbar visst är de väldigt
söta och fina nu de svenska. Vi tog kaffe till också , vi var så
torra i halsen efter allt skitprat, det satt inte alls fel.
Efter 5 timmar skulle min vän i väg, hon skulle handla när hon
var så nära Norrköping. Eljest är hennes närmaste stad  Nyköping
men det kan ju vara roligt att byta emellanåt.
När allt var klart, disken hade vi hjälpts åt med, så satt jag mig för
att se på TV. Varför jo för att fördriva tiden lite, men det blev man
ju inte gladare av. Det var från Hundstallet i Stockholm, stackars
djur, och stackars människor som hade haft dessa djur. De måste ju vara sjuka, friska människor bär sig inte åt så.
2012 tog de hand om 407 st , som var vanvårdade och sönderslagna
I Ställdalen i en lägenhet, fann de 42 hundar, 8 av de var döda.
Det var ingen rolig läsning, men ibland måste sådant här också
talas om. Nu skall jag lägga mig och läsa en skvaller-tidning
nu är det ju Maddes bröllop som är i farten. Det kommer ju bara att
vara fel på allt. Men för mig är det bra, jag har inget att anmärka på
där, måste tala om jag känner ingen fläckfri person, det känns skönt.

7 kommentarer:

Maj sa...

Ja du "Hajan"...visst har tiderna ändrats. Verkar inte som om föräldrarna har något att säga till om, vilket de ju borde ha eftersom jag tror att dessa killar, för det är de ju, bor kvar hemma. Men det finns en svans av sk proffsuppviglare som har stor del i bråken tror jag.
Det är så trevligt när du kommenterar hos mig. Tack för det!

samson sa...

Vet du ,jag känner ingen fläckfri person och tycker som du att det är skönt
Jag tittade inte på programmet om hundarna vill inte ha sådan otäcka bilder på näthinnan jag har så svårt för frigöra mej från bilderna
Kul med kärt besök
ha det så bra
maggan

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar dig en skön helg
kram Rosa

Lilla Rummet sa...

Jättefin liljekonvaljbukett och de doftar ju så ljuvligt.
Ha en skön helg.
Kram Britt

Rantamor sa...

Hoppas att du får en finfin helg...

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Måste dofta ljuvligt hos dig nu med denna fina bukett. Nu ska jag traska iväg med vovvarna till gubben jobb. Sedan ska jag springa upp på ICA en snabbis. Han stänger idag. Ha en bra fredagskväll med Let´s Dance.
Puss

Bitte sa...

Vad trevligt med släktbesök, det lät gott med nötstek också :-).

Jag håller med dig om det du skriver om journalister och att de gör allt för att hitta något negativt, själv ser jag fram emot ett nytt prinsessbröllop i sommar! Jag läste någonstans att Chris mamma hade brädat självaste Elisabeth Taylor en gång i tiden, ja, det fanns mycket att läsa i den artikeln ;-).

Vad lustigt att du nämnde just Rosalie av valparna, för hon är min egen favorit :-). Min arbetskollega som var här och tittade på valparna igår blev upp över öronen förälskad i henne! "Tyvärr" är det inte henne vi kommer att behålla, utan det blir Riva som stannar kvar hos oss. Jag går här och hoppas på att den valpköpare som ska hämta Rosalie ångrar sig och lämnar återbud ;-).

Önskar dig en fin helg!

Många kramar
Bitte