lördag 4 maj 2013

I kväll var det en som var smartare , än femteklassen, äntligen

Så var det äntligen dags för en,  att visa framfötterna. Vilken
kille det var ju spännande från början, han kom ju så långt förra
veckan.  Han tog hjälp från klassen , men klarade mycket alldeles
själv. Så stod det äntligen  250.000:- på spel, skulle han våga , man
får ju reda på ämnet, frågan gäller. Denna gång var det Historia,
så då öppnades frågan, och han tog det på en gång.
Svaret blev Håtunaleken, jag tänkte på Nyköpings blodbad.
Men nu gällde det ju inte mig, som väl var. Ett mycket givande program , som vi alla har nytta av, ja vi som är intresserade förstås.
Eljest har dagen varit bra, underbart väder 18+ i solen. Och vet Ni jag tror att mina Blomman för dagen kommer.
Det måste väl alla se, att De vuxit under dessa 14 dagar.
Nu vill ju jag att De skall slingra sig upp på det lilla gallret på väggen.  Än så länge  så lever jag på hoppet, jag kan se framför mig hur snyggt det kommer att bli. 
I morgon kommer sonen hit och hjälper till lite, jag skall ha
fönstertvätt här snart. Då måste det vara tomt i alla fönster det klara jag ju själv, men gardinerna måste ner också. Det är det jag får hjälp med i morgon. Det finns något som heter Fixarna  som
man kan ringa till, men nu blev det så att han ville hjälpa mig.
Dotter min hade erbjudit sig men kära nån hon har ju ett helt hus
med alla fönster som hon jobbat med nu, någon måtta får det
vara. I morgon skall jag bjuda på ugnstekt Falukorv , det är ju
gott och det äter ju alla tror jag. Skall bli skönt nu att lägga sig, jag
undrar hur De har det på den stora Bloggträffen. Hoppas allt
funkade för Jannike som ordnat med detta, god natt från mig.

5 kommentarer:

Maj sa...

Jag såg att du tittar in hos Bomans. En trevlig blogg och visst undrar man om bloggträffen. Driftig tös är hon! För mig har det varit hockey hela kvällen. Spännande värre och vi vann ju....men igår var det en trist historia som jag stängde av.
För mig blir det ännu några timmar innan jag lägger mig men Natti iallafall om du fortfarande är vaken/M

Mamma C sa...

Nog hat jag många fönster men det är inte slottet jag bor på :).
Men nu kommer vi och sätter upp alla dina gardiner istället. Idag var det riktigt kallt när jag gick promenaden med Nzi. Frös om både händerna och huvudet. Blåser ju som ett he...te ute.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag såg inte programmet nu, men det har varit rätt svåra frågor. Roligt att en klarade sig. Putsa fönster tar tid, vi har ju gamla så man får hänga i stege på utsidan.
Solig kram till dig Hajan
AnnaMaria

Äppelblom sa...

Mina frön till Blomman för dagen är nysatta, de har inte kommit upp ännu.
Må så gott och ha en fin vecka!

Maria sa...

Ja falukorv äter nog alla. Och tänk så många olika rätter man kan göra av den!

Härligt att ni har haft en solig och fin lördag! Hoppas att söndagen varit lika härlig!

Ha en skön och fin söndagkväll!
Kram