lördag 11 maj 2013

Hjälp från familjen , det behövs i bland.......


Den som först dök upp i dag, var ett av mina barnbarn. Min lilla,
lilla pojke som inte är liten längre. Han har vuxit om sin mormor
ordentligt. Min dotter och måg skulle ju komma och hjälpa mig

få ordning på  balkongmöblerna., och sätta upp alla gardiner igen.


,
Jag har ju haft alla möblerna i mitt sovrum,  det var tvunget att
vara tomt ute på balkongen. Alla fönstren måste ju lyftas ur under
putsningen där. De kunde jag dra ut själv dit igen, när allt var klart.
Denna bukett fick jag förra veckan av gästerna då, det är ofattbart
att den kunnat stå så länge.  I dag fick jag en bukett Vitsippor som
de plockat åt mig. Jag älskar dessa vårblommor, det är vårens blommor.
I dag bjöd jag på Torskrygg, det var gott, men det vet i sjutton om
den var värd det priset. Gästerna tyckte det var gott, jag kände att
det var inte i min smak, tyvärr.
Efterrätten den var jättegod i alla fall. Det var ju chokladmousse
jordgubbar och tjock grädde. Tyvärr mådde inte jag så bra, tråkigt
när man har främmande. Men ryggen säger ifrån ibland, så är det bara. Men man skall väl ha något att gnälla över.
Min lilla fina bukett med vitsippor, jag blev så glad åt den.Kvällen avslutade jag med Lasse Kroners femteklassare.

Ett underbart program, där var en flicka från Örebro det var så
nära att hon tog en kvarts miljon 250,000;. men tyvärr missade hon den frågan, och fick 20,000;- med sig hem. Men som hon sa, jag hade ju inget när jag kom hit. Så hon var nöjd ändå, jag är också
nöjd med min lördag. Hockey ser jag aldrig på nu, det är så segt
nu för tiden tycker jag. Men det ser alla andra på, så det reder sig det med.


11 kommentarer:

  1. Maten var kalasgod och likaså efterrätten. Vi körde igång med veden när vi kom hem och starta upp badtunnan. Gräset var för blött för att klippa. Hon var riktigt duktig Örebrotjejen. Hoppas du fick vila dig lite och att det blev lite bättre i ryggen för dig.
    Kram och god natt.

    SvaraRadera
  2. Vitsippsbukett, det skulle jag vilja ha en. Tänk alla era backar nu!
    Jag är på väg till Umeå, Nea ska spela sin första match för säsongen. 23 mil enkel väg för att sparka boll, det är det värt. Ha en trevlig söndag.

    Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Skönt när man kan få lite hjälp med tunga saker!
    Den efterrätten lät som något som jag skulle kunna smälla i mig=))^
    Älskar sötsaker!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Harriet!!
    Jag har varit uppe en stund men det var skönt att få sova lite längre idag. Jag ligger inte på latsidan när jag är ensam, nej, jag har målat trappan fixar i trädgården och hundramiljoner andra saker, försöker komma ikapp lite;)
    Vilken underbar bild på Dig och barnbarnet!! jag önskar att min mamma också hade fått vara med och träffat sina barnbarn... det ser ljuvligt gott ut både mat och efterrätt och jag är säker på att det smakar lika ljuvligt. Du måste vara rädd om din rygg! men jag vet, det är så lätt att köra på när den känns bättre och så kommer det surt efteråt. Jag gillar din korgmöbel, den skulle gärna få flytta hit:)

    Nu är det snart dags att skjutsa dottern till jobbet igen, hon jobbar på en restaurang på Liseberg. Det lär nog inte vara färre besökare där idag heller så det är väl bara vara att kavla upp ärmarna och hugga i när hon kommer dit. Det har varit vansinnigt mycket att göra...

    Hoppas att Du får en riktigt skön söndag!!
    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  5. En lång och ståtlig kille du har vid din sida :) Du skrev på min blogg att du var förundrad över att jag hade en dotter som var så stor men hon är ändå min minsting :) Min son där tonåring och har växt om mej med :) och fort går det. Vilken fin middag du bjöd på, torskrygg är ju så gott och efterätten ser fantastiskt god ut. Kram Katta

    SvaraRadera
  6. Tack snälla Du för alla snälla kommentarer Du skriver hos mig. Hoppas vi också tycker om Mallorca liksom Du. Det är lite kortare flygtid dit.
    Ha nu en riktigt trevlig söndag! Tycker Du är fantastisk med Din blogg, själv är jag inte alls bra på att lägga in bilder osv. Skriva är vad jag kan.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  7. Oh vilken härlig middag du bjöd på! Blir lite fundersam när jag läser om "bilden med barnbarnet....." Tyvärr ser jag ingen sådan bild men så har jag ju bildkrångel också. Trevlig söndag och var försiktig med ryggen Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bild på dig och barnbarnet.
    ha en fortsatt bra dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Det var ett snällt barnbarn som kom och hjälpte dig med möblerna. Och jag tycker torskrygg låter jättegott, fint hade du dukat också.
    Hoppas ryggen är bättre
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Åhh så roligt att få se bild på dej, vad fina ni är!
    Och vilken kalasmiddag du bjöd på!
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMM!
    Önskar dej en fin Söndagkväll
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  11. Sååå vacker bild på dej och barnbarnet!! Man riktigt ser hur mycket han tycker om sin kära mormor...öm blick!!
    Såg också delar av Lasse Kronérs program, och jag blir imponerad av hur mycket en femteklassare ska kunna idag...likaså av alla som deltar.
    Ha en fortsatt skön söndagskväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera