torsdag 2 maj 2013

Första Maj och Humorgalan , Tack TV 4

Ja så har vi haft första Maj, överallt utom på våra TV-Kanaler.
Det är ju tur att man har en data, så man kunde höra några av talen.

Förr fick man ju följa tågen en liten bit på vägen, vädret var ju underbart, så det var många som slöt upp i skarorna.
Nu är det vattenflöden i våra skogar, säger De som varit där.
Lite bökigt med rullatoren. Hemma på min gård som Stina sa på Saltkråkan, var det många barn som kom med Vitsippebuketter.
Jag var inte längre än ut på Balkongen, men ack så skönt, fast bara
2 kaffepausar. Mat är lite svårt att pilla i sig, på litet bord som jag har. Jag måste fråga , har Ni provat ABBAS fina och goda såser.
Man lägger Laxbitarna i en eldfast form, svartpepprar lite, och häller över hela påsen med såsen. I går tog jag såsen med citron, det
bliver så gott , inget svårt att laga mat nu för tiden inte. Det finns den med citron, och en med  Tomatblandning, supergott , prova får
Ni se.
Når klockan var 20,00 var det bara att sätta sig och se UNICEFS och
TV fyras Humorgala. Underbart program, det måste väl alla tycka,
nej tyvärr är det så att en del bryr sig inte alls.
Artisterna var toppenbra, Sara  Larsson den nya flickan som
sjunger så bra, och gör sina egna sånger själv.
Sen höra de andra artisterna som varit runt, där barn har det mer än dåligt. Vi fick se från Georgien, Helenius hade varit där,
Bagge från Afrika , då var nog inte ett öga torrt. Detta evenemang
var som vanligt på Berns, insamlingen gick så bra , så den slog
den förra. Det är 10 år som TV fyra haft denna.
Måste få med denna nya kille från Tv 4a , han är så bra att
man undrar var han kommer ifrån. I dag är det nya äventyr
äntligen skall jag gå till frissan , har haft det lite jobbigt  med att sköta det själv.
Frissan har varit bortrest, så Ni förstår eländet. Men i dag åker
jag iväg i min Careta , färdtjänsten förstås.
I kväll är det Lets Dance , vi har väl inget att klaga på, ensam
nej så länge man har en TV är man väl inte ensam.
Ha det bra, Tack alla Ni söta rara som Kommenterar hos mig, det
värmer skall jag säga.
 




8 kommentarer:

  1. Hej!

    Javisst var det ett bra program, väldigt roligt att så många var engagerade också. Fina artister och ett behjärtansvärt ändmål.

    Tack för din kommentar, krukan är från förra året så tyvärr har vi den inte i butiken längre.

    Önskar dig en bra början på maj månad
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Har inte sett de tvprogram du skriver om men ikväll blir det nog Lets Dance. Låter spännande med såserna...tycker om när det är gott och lättlagat! Kram

    SvaraRadera
  3. Jaha du är frisssugen också då? Har varit där i måndags o det var välbehövligt minsann..Jaa denna gala var såå bra.Man blir så berörd också av allt elände som finns i Väla..tur det finns såna här galor! Ha en bra torsdag vännen min ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja det får man inte glömma ikväll att det är lets dance
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Hoppas Du blev nöjd hos "frissan"?
    Har inte sett programmen Du skriver om, hade besök.
    Är inte så förtjust i lax, men såsen kanske går till annan fisk också. I så fall ska jag nog prova. Tack för Ditt tips, Du är så gullig.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Såserna har vi provat här hemma och är toppengoda. Såg inte galan i går, för jag råkade somna i soffan. Men idag ska jag väl kunna vara vaken när Let´s Dance är.
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för din goa och omtänksamma kommentar...du är ju bara för mysig :) hoppas ni kan ta en tur snart till mig, nu blir det let´s dance, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  8. Visst var galan bra och jag blev imponerad av Yohio när han sjung Ted Gärdestad. Så fint. Ja vilket liv en del måste gå igenom. Pojken som faktiskt levt som jag med hus och trädgård och så helt plötsligt så fanns inget med än att fly, tänk om det skulle häda oss. Mig. Svårt att överhuvudtaget ens tänka på.
    Har varit på min dotters konsert ikväll och hört henne sjunga, hon är så bra!!!! Och de andra också. Tänk så många som kan sjunga så bra. Sov gott nu, i morgon kanske det blir hockey. Kram Ann

    SvaraRadera