fredag 31 maj 2013

Det skulle ha funnits två stycken Glas-skor

 
 
Så var den härliga tävlingen slut,  det kändes både fel
och rätt, med pristagaren.
 
Det är klart,  Markolios Mamma blev ju glad i alla fall.
Men Oscars Mormor då  ???
 
 
 
Det hade varit mera rättvist, för alla.
Så svårt det var, det var telefon-rösterna som
avgjorde.Det är väl inte så svårt att rösta vad
gnäller folk om, inte är det dyrt heller.
 
Ja så här såg det ofta ut i kväll, de fick sina 10 or, och det skulle De ha. Programmet var så bra upplagt i kväll, fick även följa paren som tävlade, mera privat. Så svårt  för Oscar med sina 16 år, att tala känslor, hur många 16 åringar kan det. Han är väldigt mogen för sin ålder. Det skulle vara roligt att vara en lite fluga, och få vara med hemma hos  Oscars  stora familj, alla verkade hålla på varandra. De talade ju om att det är fullt vid bordet när de samlas.
Nu till sist blev det ju Markolio och hans partner som vann. Det är ju klart nu, Markolios mamma skulle få skon och ha den hemma hos sig. Om Oscar hade vunnit skulle han ha gett den till sin Mormor. Helenius och hans kamrater gjorde roliga parodier på det som hänt under denna tiden. Han kunde härma alla, Maria Montazami och Tony Irving, han är jätteduktig. Jag sitter ju själv
här, och jag gapskrattar. Så skönt när man får se något roligt .

Jaa, det har varit en toppen kväll , alla kan vara nöjda med vad De presterat. Oscar kommer att bli en stor shovman, han har det som
många saknar, utstrålning. Når de gjorde det numret som de själva fick hitta på, trodde jag segern var klar för Oscars del. Han sjunger ju bra med grabben. Kvällen började för mig med Postkodsmiljonären, där 2 duktiga studenter, 2 killar klarade  13  frågor av de 15 som finns upp till miljonen. Då hoppade de av, det gällde filosofer, det gjorde de rätt i tycker jag. Nu kunde de dela
på denna stora summa. Roligt när det går bra för ungdomarna.
Tack för i dag.

5 kommentarer:

  1. Hei! ønsker deg en fin og solrik helg! Sommerklem fra Gry :)

    SvaraRadera
  2. Det var spännande innan dom sa vem som vunnit, jag hade ringt på Oscar. Men Markolio var ju också bra, men Oscar var nog snäppet bättre. Dom skulle fått varsin sko, du har rätt.
    Ha en fin lördag Hajan
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Jaa va duktiga dom var grabbarna! Synd om Oscar på ett sätt också!Varsin sko hade vart bra:) Tack du goa vän som öser beröm över min lilla enkla blogg,kanske det som gör att folk läser den...Blir så HIMLA glad över dina fina ord,blir ju generad Hajjan:)) Kram o trevlig lördag ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en fin showkväll, de var så duktiga båda paren riktigt fina danser presterade dem, men jag höll en extra tumme för Oscar, hade nog önskat att han skulle ha vunnit.

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Jag trodde att oscar skulle vinna för jag tycker att Marko är så självupptagen och jag är så trött på att det talas om hans fot och blackout HELA tiden.....är man med i tävlingen så är man oavsett om man stukat foten eller så. Han är väl inte den första kändis/idrottare som spolierat ett bra resultat pga skada. Nej, för min del blev det lite för mycket av "tyck synd om mig som är så bra"....en självklart kommer vi få se och höra mer om Oscar /kram

    SvaraRadera