onsdag 29 maj 2013

Där har man väntat på Blått, men det var Rött som kom, det var väl kul

Visst är det kul, jag sådde ju 2 påsar med frön av Blomman för dagen. Jag väntade mig ju Blå men icke sa Nicke Hajan fick en annan färg.  Jag googlade på en gång, och så är det,  jag kanske
får blå med.  Den som lever får se, men observera jag har 2 st av
de mörkröda på bilden.  Kan ju tyvärr inte fota dessa,  för det är något som bliver fel hos mig. 
I dag var jag tvungen att åka och handla, får gäster i morgon.  Det
är så trevligt när någon kommer och vi kan äta tillsammans.
Jag tycker det är enklare än att bara fika. Jag kommer att bjuda på
Nötstek, färsk potatis och mycket goda grönsaker till.
Det är  Jordgubbar och glass med knäck i, till efterrätt det blir bra.

Det är ju tur att Helge Skoog jobbar ett tag till innan sommar-
uppehållet. För nu finns det inget lätt att se längre på kvällarna.
Stjärnorna som bjöd i kväll, var vår förra Landshövding
Björn Eriksson. Han bjöd på Spagetti Carbonara såg mycket gott ut.
Sen hade vi den långhårige Orvar Sävström där, han kunde laga mat. Han bjöd på Oxhjärta och Oxkind . Ewa Rusz  höll på att dö
på kuppen gillade inte sådan mat.

Den som vann i kväll var Doreen Månsson som bjöd på Karibisk
mat,  som tydligen föll alla i smaken. Det bliver lite hafsigt tycker
jag när fyra personer skall bjuda varandra på mat, under sammanlagt en timme. Eljest har det varit skapligt, men fy vad det
regnar och håller på. Tog på mig en schal ett tag i kväll, det var lite
rått inne. Men skall sanningen fram har jag nog tittat för många
gånger på mina 2 små blommor. Men nu måste det bli mycket sol
för det gillar de.  Tänker på mitt barnbarn som flyger från
Norrköping på fredag direkt till mitt älskade Mallorca .
Det bliver man glad av,  jag bliver glad av mitt kära Norrköping
också. Vet inte varför, kanske är det mina ungdomsår som spökar.
Visst är det en vacker bild, Norrköping i sitt nattljus . Natti, natti.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker om att bjuda på lunch och bli bjuden också! Ett av mina stora nöjen - att äta gott. Hoppas ni får det trevligt och maten verkar jättegod! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Härlig färg på blommorna!
    Önskar dej en fin Helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blev en lyckad middag idag. Ja, snart kommer lille Orvar hit. Vi ska käka lite kvällsmat ihop innan Lilltuss åker hem och packar väskorna.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Det är alltid trevligt att hälsa på dig. Jag har nu läst fatt.
    Tråkigt att mista en vän men får man bli hundra år känns det nog skönt att få somna in.
    Visst kan man bli förvånad när man satt frön och blomman är inte vad man trodde men det är fin färg på den du visar.
    Vilken härlig bild över Norrköping.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Jag blir också glad över Norrköping, och snart är jag där igen, om nu bilen vill. Annars blir jag tokig.
    Ha en fin dag. Kram Ann

    SvaraRadera