onsdag 15 maj 2013

Bjudning bland s.k.Stjärnor, ? ? man kan undra....

 
 
 
 
 
 
Nu är vi tillbaka i verkligheten , lugnet efter stormen. Så kan man nästan säga. När jag skulle skriva bloggen i går, så hajade jag till
kan det vara möjligt, min besöks-siffra var 5 st tvåor. Det var jag
tvungen att få på pränt, tänk att lilla jag hade haft dessa. Jag vet att
det finns de som har 100.000 tals, men för mig var det stort.
 
 
Det började ett nytt program på 4an,kl åtta middag hos stjärnorna.
 
Första värden var  Micael Bindefeld, en mycket trevlig person,
trevlig i sin samtalston också. Han bjöd på Vårkyckling mycket
vällagat. Sparris, och andra vårprimörer. Gästerna var ju Steffo
och Margareta Winberg, komikern Nour El-Refai. Pengarna, det
är ju alltid 15.000:- som den som vinner brukar få, men denna gång skänks de till något ändamåls behövande.

Jag skulle inte vilja bjuda hem Steffo i första taget, typiskt honom
att vara Lite Bisservisser , han kan och vet ju bäst.
Steffo bjöd på Ankbröst, såg mycket gott ut, det började med att
det var en liten spädgris som han skar av. Micael ville inte ha det,

så han fick en skumbanan i stället.
Nour bjöd på Arabisk husmanskost, en slags gryta till huvudrätt,
desserten blev  citronfromage. De tyckte om rätten, och smaken på
den. så blev det Margaretas rätt, den skulle jag velat smaka.  Det
var Renfile och potatis, med mycket olika grönsaker till.
Desserten bestod bara av jättefina ostar i alla sorter.
Jaa , Margaretha vann tävlingen och skickade sina 15,000:- till
några kvinnor  i Kongo. Ja nu får vi se vilka nya stjärnor det
är nästa gång. Det gick väldigt fort denna gång, det blev inget
sammanhängande , tack vare att de är fyra st som skall dela på
denna timme.  Nu hörts vi i morgon igen, natti,natti.


7 kommentarer:

Mamma C sa...

Missade helt och hållet allt på tv ikväll. Dom var här och lämnade Orvar.
Kram

Maj sa...

Jag såg också "stjärnorna" och tyckte att det var rätt trevligt program. Men maten....tror jag gillade mina bruna bönor med ekologiska köttbullar (köpta) bättre...Kram

Bitte sa...

Stort grattis i efterskott! :-) Vad roligt att du blev så uppvaktad och att du fick så mycket fint. Tårtan såg helt fantastisk ut! Vilket jobb du måste ha lagt ner på tårtbak och kakbakning.

Jag såg också "stjärnorna" och håller med dig om Steffo. Han var så dryg och otrevlig och jag förstod inte ett enda av hans skämt. De andra gästerna verkade inte uppskatta skämten heller :-). Margaretas mat skulle jag ha velat smaka!

Jo, vi ska behålla en liten tikvalp :-). Vi har bara inte bestämt oss för vilken än, men det lutar åt en av valparna som vi kallar för Ronja. Nästa gång jag visar bilder på valparna tänkte jag presentera dem var för sig. De har blivit riktiga små personligheter nu :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Lottiz Törnqvist sa...

Kul med nytt tvprogram'

Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till imorgon 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

Anki sa...

Såg också programmet - trevligt, men jag håller med dig... Steffo är en besserwisser! Såg i någon reklam att vår förre landshövding ska vara med i något av programmen.
Önskar dig en solig och fin dag!
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis i efterskott ..och det programmet missade jag med
önskar dig en härlig Pingst
kram Rosa

Monika sa...

Oj! Nu har jag ju missat din födelsedag!

Jag får gratulera så mycket i efterskott! Vilken trevlig dag! En del säger att: "Jag är så gammal så jag har slutat fira födelsedag".

Jag tycker man ska göra tvärt om! Ju mer man fyller desto mer ska man fira! :o) Man ska sätta så mycket guldkant på tillvaron som man bara kan.

Jag har totalt missat detta program. Nu får jag kolla om det finns på tv4 play. Skulle ju vilja se det! :o)

Ha det gott och trevlig pingst önskar jag dej!

Kramar
Monika

Och förresten! 22222-grattis också! Inte alls underligt! Din blogg är så trevlig att besöka!