onsdag 22 maj 2013

Alla var glada och nöjda, till och med värdinnan

Ni vet hur det är när man har trevligt, så var det faktiskt hos mig
i går. Klockan gick så himla fort. När vi hade fikat fick de ta en var sin lott, de var numrerade från 1-4.  Jag hade köpt 4 stora strutar
i blomsteraffären.  de hade rutigt snyggt papper om, hemgjord
konfekt av någon som  hette Tant Rut. Malmö  Chokladfabrik var
det som gjort dem. De pralinerna jag fick var gjorda med Apelsin och Ingefära. Sen fanns  det med Kardemumma smak, Lakrits smak
och till sist Kanel och kokos. De vägde  1 hg styck var gott, men ingen A-Ha upplevelse. Alla tyckte det var god mat, men tårtan
var onödig tyckte vi.   Det hade räckt med bara en liten kaka,
men man lär så länge man lever. Jag fick 2 presenter med från,
en av väninnorna fick jag snygga Blå och vitrutiga hand-dukar.
De skall jag ha som servetter, har talat om det ibland, och en kom ihåg det.  Från en annan fick jag en Grynkorv, den blev jag glad åt.
Grynkorv åt man mycket när vi var barn, ungefär som pölsa.
Den var verkligen god, nästan lika god som när jag var barn.
Den hade jag idag till lunch.
Eljest i dag har jag bara slappat, hade besök av en reparatör
som fixade avloppen i köket och badrummet. Det skulle taga 9
dagar  innan han kunde komma. Men när jag låg ett tag ringde det på dörren, då var en kille redan här. Det blev perfekt, finns det något värre än, när det aldrig rinner ut, när man drager ur proppen.
I kväll var det andra programmet Klockan åtta hos stjärnorna.
Mycket trevligare än förra gången, när Steffo gnällde på allt och alla. I kväll var det Lena Mellin, Clabbe af Geijerstam, Rafael

Edholm och den sista var Anna Sahlin.
 
Clabbe bjöd på Gravad Lax, och  oxfile`, såg mycket gott ut.
Lena Mellin på musslor, glass efter. Rafael Edholm var i Nordnorge där han  fiskade själv, Hälleflundra, Havskatt
och jättefin Torsk mycket för salt, men till och med den bästa kan tabba sig med.
Anna Sahlin bjöd på Kyckling, spagetti och en Härnösand kaka.
Pengarna vinner de inte själva, utan skänker till någon förening.
Clabbe skänkte sina 15.000:- till ett katthem på Värmdö, verkade vettigt tyckte jag.
Anna Sahlin bodde på Söders höjder, den som hade det mysigast var Clabbe ett underbart stort kök. Men det var ju inte det som
gällde, utan hur maten smakade.
Jag skulle se på Efterlyst, men man tror ju inte det är sant som det
är i vårt land nu för tiden. De trodde ju att de hittat den 20 åriga
flickan som varit försvunnen. Det är så hemskt så man knappt
tror att det är sant. Men det får Ni läsa om själva.

10 kommentarer:

Maria sa...

så trevligt ni verkade ha haft det...piggar upp med fin samvaro.
Nu ska ja gå lägga mig hoppas du fått sovit gott i natt.
Kramizar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett roligt kalas, vilken god mat såg jag i förra inlägget. Och jag tittar också på halv åtta hos stjärnorna, Clabbe verkar vara en begåvad herre. Har klappat hans lilla hund på NK i Stockholm, jättesöt vovve och husse. Och vet du, en nalle skulle alla ha. Min vita kan brumma när man böjer på honom, det gör jag ibland bara för det är så gulligt ljud.
Kramar
AnnaMaria

samson sa...

Vilken härlig liten fest ni hade,
Roligt när man blir posetivt överraskad av hantverkare
ha det så bra
maggan

Viola sa...

Var ett riktigt trevligt program :) och dopet gick så bra, Siri skötte sig i kyrkan men man var rätt trötter när det var lördag kväll, men nu är flickebarnet döpt :) kram och ha en bra dag i regnet

Black Iris sa...

Vilket trevligt kalasande du haft..
Kändis-matlagarna har jag tyvärr missat..

Kram Maidi

Maj sa...

Håller med dig om "stjärnorna"...förra gången var det för mycket gnäll, nu var det riktigt trevligt. Tänkte också se Efterlyst men som så ofta krockar ju programmen. Så det blev andra delen av en deckare.
Sen detta med den mördade flickan. Jag blir illa berörd varje gång de talar om "kroppsdelar"...hur sjuka människor finns det egentligen och stackars anhöriga som får leva med detta hemska...
Kram och tack för dina gulliga kommentarer

Stolpås Gård sa...

Grynkorv har jag aldrig ätit, måste nog testas om tillfälle ges.
Vilken fin bjudning!
Tv programmet har jag heller inte sett, verkar också bra.
Efterlyst är ju så rörande och hemskt, man önskar det bara var på film.
Kram Sussi på Stolpås

Rosa i huset i vitt sa...

Gillade också Clabbes kök bäst..somnade tyvärr under efterlyst och vaknade mitt i natten sen
ha en trevlig helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Efterlyst har jag slutat att kolla på. Man vågar ju knappt gå ut när man sett det programmet ;)
Nu är jag klar med dina manualer. Så dom får du på söndag.
Puss

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Vad härligt och roligt du haft det. Ja stjärnorn i köket är ett kul program. Och ja Efterlyst fy vad mycket konstigt det händer.
Må gott och trevlig helg nu, Kram från Maria