lördag 27 april 2013

Vilken fin avslutning det blev, allt i rosa skimmer

Så fort dagarna går när man har något att göra. Jag har varit på G ända sen min resa till Norrköping. Dagen därefter Onsdagen var jag
ju redan kl 07,00 i tvättstugan. Torsdagen startade jag 09,20 till
Konsum/Coop med Färdtjänst för att inhandla lite färskvaror till
ballunsen på fredag. Allt blev så bra med det jag skulle bjuda på.
Det var ju Fläskfile`n jag berättat om förut, den jag fyllde med hackad >Aprikoser, Vitlök, Småbitar av bacon + Basiliks. Sen lindade jag in dem i Baconskivor, och helstekte i ugnen. Jag
snörade dem lite, provade med tandpetare också. Jag ville så gärna att det skulle hålla. Jag öste dem några gånger, lindade in dem i Folie när de var varma.  Som förrätt hade jag krustader med räkstuvning, som jag plaserade på en assiett med väldigt fin sallad
blandad, strödde över fetaost tärningar med, jättegott tyckte jag och gästerna med som väl var.
Om ni skall ha främmande som kör bil, och inte kan ta något med alkohol i, prova Natureo / Torres alkoholfria. verkligen trevligt.

De andra fick Sangria, som är hur gott som helst.Öl fanns med
.
Desserten gjorde jag chokladpudding, som jag lade i fina glas, men jag hade Hallon och Björnbär på mina, små förpackningar färska
och fina. Sen tjock grädde och  strödde sist på Apelsiskal, det blev så vackert. Vi som sågs var ju gamla vänner sen ungdomsåren, De har inte glömt min man någon gång under hans långa sjukdomstid.
Vi hade så många roliga minnen att tala om, vi var ju 19-20 år då,
så det är några är sen den tiden. Jag skulle taga bilder på allt detta
men det gick inte, för det kom upp en text " minneskortet låst "
Jag blev lite irriterad, men förmodligen hände något med det när
jag plockade ur det när vi framkallade bilderna förra lördagen.
Når de gick hem igår så var det underbart vacker ute, precis som bilden här visar. Allt blev Rosa ute till och med Björkarna såg
rosa ut. Men vad gör man.
I dag Lördag kom sonen på besök då åkte vi till vår
Handelsträdgård här och köpte Pelargoner , Jag köpte 3 Mårbacka
och 2 röda fina, en stor Guldranka att ha på skåpet i köket.
Vännerna i går tröstade mig och sa, var inte orolig , det kommer att bliva bra , Blomman för dagen tar sig lite varje dag.
Ja nu är det snart kväller och då bliver det Postkodsmiljonären,
sedan Lars Kroner och felteklassarna.
PS. Sonen fixade kameran så nu är allt frid och fröjd igen DS

Bilderna lånade på Google.

7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Låter som en härlig fest!
Åhhh vilken mat jisses så gott det låter!
Hoppas din helg blir din!
Kramar Kathrine

annika sa...

Men så mycket gott du bjöd på! Så har du fixat det alldeles av dig själv...bra gjort. Njut nu av kvällen.
Vilken härlig dag vi har haft här i Örebro. Vi har varit i trädgården en hel del under dagen.

Kram
annika

Stolpås Gård sa...

En så härlig fest med sp mycket gott!!!
Och kul :)
Handelsträdgårdar är ju så fina och inspirerande att gå i.
Kram Sussi på Stolpås

Polargrevinnan sa...

Här var en trevlig blogg. Jag har läst lite bakåt. Gissar att vi är någorlunda av samma årgång.
Ha det bra och på återseende.
Kram Viola

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som en bra fest ni hade ..härligt att hålla ihop sen man var ung. Tack för grattishälsningen
ha bra kväll
kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

Åh härligt givande inlägg som vanligt:) Mmm..maten lät ju jättegott!! O efterrätten. .tar o skriver upp detta goa..Ha det riktigt gott Hajan ♡ Gunilla

Maria sa...

Duktiga du som ordnat så mycket go mat såg så smarrigt ut...ja en dag i rosa skimmer.
Ha de fint/kramizar