fredag 19 april 2013

Underbara Italien, underbars Glenn och underbart Tina

Så var vi då hos Glenn Strömberg i Bergamo och Italien. Fin
avslutning på denna serie på TV4a. Ja vi fick vara med Glenn,
hur det var i början. Han trivdes så bra där så han stannade för
gott. Tyvärr en besvikelse att vi ej fick träffa hans familj, utan
andra vänner från hans storhetstid där. Vi förstår aldrig hur stor
han var, ännu blev Glenn så rörd att han blev tårögd när han berättade.

Berättade hur det var när hela stadion i Bergamo var klädd med
jättestora tröjor med hans namn, hela staden liksom klädd till
fest för att hedra honom. Man måste ju också säga, den grabben
har inga Diva-later, han talar sin Italienska med Göteborgsk
brytning, det är inte många som kan.
Som avslutning var vi på Restaurang Marianne och lagade till
Glenns pastarätt och Tina fick bjuda på sin pastarätt.
Jag blev faktiskt riktigt sugen på god pasta med mycket vitlök
och andra starka kryddor. Men jag måste också tillstå
så gott som i Italien bliver det aldrig hemma, men det är nog
atmosfären bara som saknas.
Nu går jag och lägger mig ett tag till, klockan är bara 03.09,
uppe med tuppen kan man säga.

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag såg programmet, han är mycket charmig Glenn. Jag satt också och väntade på och få "träffa" hans familj.
Ha en bra helg
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Ciao mia dolce mamma.
Här ska det lagas änglahår i morgonkväll. Jag har redan gjort pastadegen. Bara att kavla ut när jag kommer hem från dig.
Puss