lördag 20 april 2013

Underbara April med födelsedagar och kalas för stora och små


Först var det kalas för Inga som fyllde 100 år, det är knappt man tror det. Jag tog kort som inte blev, kort blev det men Inga bra bilder. Man kan inte gråta och fotografera samtidigt, men är man lättrörd så är man. Men jag visare de jag har och de får duga.
 
Denna bild tycker jag är så fin , den lilla tösen på armen är bara  tre veckor gammal, så det är 100 år kan man säga emellan dem. Det är ett barn-barnsbarn till Jubilaren. Och den unge mannen som håller den lilla tösen, är farfar. Jaa, jag säger då det här går det undan.
Här sitter jag och ett annat barnbarn till Inga, den tösen är lika gammal som min dotter Mamma C. De var skolkamrater på den
tiden, hon och jag pratade om den tiden, det var både ros och ris.
Min dotter var uppe och visade presenterna som hon köpt till lilla
Wilmer som fyller 4 år i dag. Han har önskat sig dessa gubbar och bilder.

Jag hade inte önskat mig detta i alla fall, men man får ändå, visst
är den fin den lilla Zink-kannan  med panse`r  i  och en lite
grej där det står, tack för fikat. Jag blev jätteglad, skall jag tala om.
Majs nya värld, undrade om det var flera av oss som hade nallar.
Jaa, jag har Bruno och Harriet, De är jättegamla , minst 20 år.  
För 3 år sen hamnade vi på sjukhuset båda två, då tyckte ett
barnbarn så synd åt oss, att hon köpte dessa två små som heter
Stålfarfar och Stålfarmor. Det var käckt gjort tyckte vi..
Jag har också en Myrslok som vaktar Tvättkorgen i badrummet,
den har vår dotter gjort, jag kallar den för snoken.
Det var allt från mig det var väl inte dåligt, hälsar......
 
 

10 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej!kul att se dig på bild :o så fin du ser ut!Tänk att få bliva 100 år;jag som jobbar i hemtjänsten har väldigt många damer mellan 90-95 som är krut tanter men inga 100 åringar..
ha en fin kväll Hajan <3 kram Jessica

Maj sa...

GRRRRR Jag blir så ledsen när jag inte kan se alla dina bilder. Inte bilden på dig och inte heller Nallarna.....har slutat undra varför det är så men just här var det trist!
Skulle gärna önskat vara på kalas med sådan smaskig tårta. Och tänk att vara så alert när man är 100 år. Underbart!

Stolpås Gård sa...

Härlig månad att fylla år i! Och grattis till de som gör :)
Så kul att prata minnen på både gitt och ont...
Så fin historia kring dina mysisar.
Tack för komplimangen hos oss.
Vi gillar dig med ska du veta, kul att läsa och läsas över generationer :)
Sov gott,
Sussi på Stolpås

Mamma C sa...

Vet du vad som hände när vi sjöng för Wilmer och han öppnade dörren. jo, där står den lille parveln i just den tröjan som du hade köpt till honom i födelsedags present. När han öppnade paketen sa han, men en sådan här har jag ju redan flera gånger. För han hade fått den av tre olika också. Så T ska gå och byta dessa två andra tröjor. Det fanns ju tröjor med andra gubbar på också:)
Kramis och tack för en bra förmiddag.

Hannis sa...

100 år!
Jisses, så underbart att få fira sin 100-årsdag med barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Förstår att det rann tårar då när du skulle fota!

Kram Hannis

Ölandsvindar sa...

100-årskalasen komer nog att bli allt fler.Min mamma är 91 och pigg som en pelikan. Hoppas hon får fortsätta att vara det till den dag det tar slut.I dag kommer det goda vänner med husbil.Det är så trevligt. De sover och äter frukost själva och sedan träffas vi ute i trädgården och planerar dagens utflykter.Det är så enkelt att ha gäster då! Ha nu en riktigt fin söndag!
Kram, kram /Kerstin

Maria sa...

Oj så mycket trevligt du varit ute på tänk 100 år och ser pigg ut. Det var ett fint kort även på dig du ser så glad ut så det var säkert mycket roligt ni pratat om.
Ha en skön dag/kramen

Äppelblom sa...

100 år - en aktningsvärd ålder!
Ha en riktigt fin vecka och må så gott!
Kram

Bitte sa...

Tänk att få gå på 100-årskalas, det är minsann inte varje dag! Jag förstår att du blev rörd, jag är också väldigt lättrörd :-). Och så pigg jubilaren såg ut!

Du var så fin på bilden, jag hoppas att jag kommer att vara lika pigg och snygg och fräsch som du när jag är i samma ålder! :-)

Tack för alla fina hälsningar hos mig, det kommer fler valpbilder lite senare i veckan. Nu har de fått ögon och har börjat gå på stappliga ben! De är så söta och nu får man en helt annan kontakt med dem.

Jag tror att du skulle vara en ypperlig "barnvakt" till dem, tack också för namnförslagen! Vi kommer antagligen att använda ett av dem :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Rosa i huset i vitt sa...

100 år ...hon ser inte ut som det..ser yngre ut.Och viket fint foto på dig
ha en bra dag
kram Rosa