lördag 13 april 2013

Tjo Ho , vad det var livat vilken Lördag det blev , Inga 100 År

 
Grattis lilla INGA
 
 
Grattis på 100 ÅRS-Dagen, otroligt, kändes som 50 Årskalas.
När jag kom till lokalen där vi skulle vara, för att fira vår gamla vän, så var det fullt drag.
 
 
 


Ett Fyrfaldigt Hurra, Ja må hon leva, den som sjöng mest var

födelsedagsbarnet. Så kan det bliva på en

Hundra-åras  skiva.


 
 
 
Bilden på dragspelaren tagen från Google 
 
 
Där var det dragspelsmusik, fullt med folk minst 6-7 barn som dansade med varandra, eller satt på armen hos mamman och gunga
På denna fest var det en kvinnlig dragspelare, hon hade talets gåva
också , det passade så bra för oss äldre.



.

Det var så härligt att se all denna glädje , det tog ett tag innan jag
hittade födelsedagsbarnet. Vet Ni jag blev så rörd att jag började
att lipa. Det blev liksom för mycket för mig, jag kände sådan glädje
av att se min gamla arbetskamrat så nöjd. Hon blev lite rörd med!!! Det var så roligt jag fotade allt möjligt, men kan tyvärr
inte visa dessa, där är jag inte fullärd än. Jag får fram bilderna, men
min dotter säger man skall förminska och greja till dem ordentligt.
Men de riktiga bilderna kommer, jag frågade Inga om jag fick visa
dem på min  data. Det fick jag, så bilderna här har plockats  på
Google, för att det skulle bliva något från i dag. Träffade gamla
vänner och vi sa, vi måste träffas och pratas vid. Jag nickade och log, men det vet jag det bliver aldrig av, så har vi sagt så många gånger, och det rinner bara ut i sanden.
Jag har kollat i kameran på bilderna,  tårtan var så stoooor, på den 
stod det Grattis Inga 100 år.
En liten babys var med 3 veckor gammal bara, då tänkte jag

tänk det är 100 år emellan dem, visst är livet underbart ibland.
Vi var nog cirka 50 personer där, de hade räknat med ett 40 tal.


1913     13-4     till      13-4 2013    Grattis till  100 ÅR

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som en härlig dag du haft. Klart vi ska fixa till bilderna du tagit.
Kram nu är det natta och lugnt här hos oss.

Stolpås Gård sa...

Vilken fest! Och vilken aktningsvärd ålder :)
Spännande då bilderna dyker upp...
Villen svindlande tanke på att det var hundraår mellan de två.
Tack för fina orden hos mig/oss!
Så sorgligt att mista sin man och livskamrqt, förstår att det känns som igår för dig.
Kramar Sussi på Stolpås

samson sa...

Oj Oj,vilken fest du var på,ska bli roligt att få se bilderna sen
Det där om att vi måste träffas som sedan bara rinner ut i sanden det känner man ju tyvärr igen
ha det så bra
maggan

Gunillasljusglimtar sa...

Åh tänk att få vara med på ett 100årskalas..Va kul för er alla att Inga njöt av det också. Ska bli kul med att se bilderna.Ha en fiin söndag Hajan.hoppas solen kommer till oss nu...kram Gunilla

Maj sa...

Fantastiskt 100 år....men jag har läst att framöver kommer 100 år att kunna upplevas av många många fler än tidigare.
Betr dina vänner kanske Du ska fundera på att bjuda in..behöver ju inte alltid var mat om man inte kommer långt ifrån vill säga. Trevlig söndag/M

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att det var ett härligt 100 årskalas.Ja det lever man gott på ett tag.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

LyckligaPraliner sa...

Ett lyckat 100-års kalas!! Grattis till Inga! Vad roligt att ni har varandra fortfarande och kan glädjas tillsammans :)

Kram Ann-Louise

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fest, så roligt det låter. Skulle gärna ha tittat på dina bilder, men du har hittat jättefina på google också.
Önskar dig en fin vårvecka
Kramar
AnnaMaria