måndag 22 april 2013

Sängen vann i går kväll , därför detta Morgonpass.

Morn, morn , kände bara så i går kväll. Efter TV så orkade jag inte
med att blogga. Mästarnas mästare är ett toppen program , det är
verkligen hårda duster nu. Laganda hette detta avsnitt, Det börjar kännas som Näslund och Blomqvist skall taga hem denna omgång.
Tyvärr åkte Äpplet ur i nattduellen , vad var det som hände ingen
av dem tog klossen fast den slocknat.
Just det där att man får se en video om deras framgångar, är bra.
Tänk så fort man glömmer vilka Ess de varit.
Anna Lindberg sade i går, jag vill vara kvar till slutet, ja vem vet?
Så har det börjat då  Inför Eurovision Song Contest, det var
Nicklas Strömstedt, Malin Roos och Rickard Engfors som
visade, de olika ländernas bidrag. Men oj vad jag saknade
Christer Björkmans upplängning, när vi hade alla kunniga på plats.
De här var verkligen negativa , av allt vi såg och hörde, var det
Danmark som stack ut, tyckte jag. Ja vi får se det är 3 gånger
kvar med  att lyssna. Tyckte lite synd åt Nicklas i går kväll, vet inte varför. Man satt ju och gnällde förut med på Ckristers tid.
Mina nära och  kära i går, sonen och barnbarnet trodde inte på min
balkongsatsning av det nysådda . Ja vi får se , jag har ju bara sol
tills klockan 14,00 om dagarna. Det tycker ju jag är så skönt, på
mitt förra boställe kunde man inte vara på Balkongen, för det blev för varmt på eftermiddagarna.
Jag fick beröm för maten i alla fall, det är klart det är skönt att
slippa tänka på matlagningen ibland för sonen, som år
ensamstående. Vi smakade både Pannbiffen och Skinksteken i går.
Sen blev det ett par matdosor med till jobbet när de åkte hem.
När jag skulle skriva på bloggen i går kväll, kände jag bara nej,
det fanns ingen lust kvar till det, men detta får duga nu kära
vänner. Skall kolla hos Er lite också, när jag är klar här. Såg att
det bara är 2+grader ute nu, men vi har ju haft härligt i helgen.
 
Glömde att berätta , såg ett underbart program som hette Det
vilda Arabien. En brittisk naturserie från 2012, började  19.00
och höll på till 19.50. Jag älskar dessa program, vilka Ökendjur
det är inte bara Dromedarer och Kameler.
Jag bara njöt och glömde bort både tid och rum, höll ju på
att glömma att berätta för er. SVT två söndagar.
 

9 kommentarer:

Anki sa...

Pannbiff och skinkstek... mums... det är riktig husmanskost, när den är som allra bäst :)
Tror din balkong har ett alldeles utmärkt läge för visst blir det alldeles för varmt på eftermiddagarna i gassande sol.
Såg också naturprogrammet igår - verkligen intressant!
Ha det gott!
Kram

Stolpås Gård sa...

Vad gott med husmanskost!
Har missat allt på tv i helgen förutom Lets dance som Lilly ville komma och se med farmor och farfar. Och det var ju lite tv jag missat ser jag här.
Lycka till med balkong odling och mys där ute!
Kram Sussi på Stolpås

Rigmor sa...

Säger som Anki ovan...det är riktigt mat det!
Såg Mästarnas Mästare igår, men eftersom jag inte följt det så kan jag inte riktigt tycka någonting, men lite synd var nog allt att Äpplet åkte ut...Sen såg jag början på Inför Eurovision, men jag orkade inte med allt det negativa hela tiden, så då blev det sängen och en bok istället! Det borde väl räcka att presentera låtarna, berätta lite runt omkring,och inte detta eviga gnällande på allt möjligt!! Sånt har man nog av i vardagen...
Tror nog på din balkongodling, jag har inte så mycket mer ljus i mitt växthus, och det har många gånger varit räddningen när det blivit alldeles för stekande varmt vissa dagar.
Ha en bra fortsättning på veckan!!
Kram kram

Fågel Blå sa...

Låter så gott!!!!
Härligt med hemlagat!
Önskar dej en fin vecka
kramar kKthrine

Evashusotorp sa...

Håller med dig, Mästarnas Mästare är ett toppenprogram, så kul att se filmerna om deras karriärer. Och en sak till ...... så skönt det sänds på Sveriges Television så jag slipper se REKLAM i ett kör.
Ha det fint!
Kram
Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tror jag det att du får beröm när du serverar så god mat, pannbiff som är så gott. Jag tycker det ser ut som det växer bra i hinken, lite värme så. Idag har det varit riktigt kallt och blåsigt.
Kramar
AnnaMaria

Villa Björkenäs Backen sa...

Låter Gott ! :)
Så gottndet är med husmanskost.

Ha en fin kväll och vårvecka.

kram

annika sa...

Roligt att maten uppskattas då man tillagat den. Det måste vara gott för sonen din att få med lite matlådor. Jag såg just inget på TV i går ...inte i kväll heller. Vi tog en promenad och nu ska jag snart lägga mig. I morgon är det föräldrasamtal tidigt och sen avslutas arbetsdagen med föräldramöte. Det blir en lång arbetsdag.
Vilken fräsch 100 åring som du visar...ja du ser då ung och fin ut där du sitter.
Lycka till med odlingen.

Kram
annika

Mamma C sa...

Det här hör inte till vanligheterna att jag skriver på morgonen innan jobbet. Men nu fick jag helt plötsligt massor av tid över innan jag ska gå. Ha det så bra idag med dina tjejer.
Puss o kram