måndag 8 april 2013

VA "BLIR " DET FÖR MAT I DAG ? TAGLIATELLE SÅ BRA

I dag var det lakans-byte på gång, tvättstugan den 12 april, bra när
man har ett datum att rätta sig efter. Istoppsfilten och kuddarna ut
i soffan på Balkongen. Härligt det är ju lite svalt ännu vid åtta-tiden.
Om ni visste så spännande det är , att kolla under handduken som
hänger  över  Blomman för dagen. Hoppas de klarar denna jädrans vår. I dag blev det ingen gröt, bara kaffe och rostar bröd  mycket gott. Härligt samtal från min dotter som berättade om sin helgs
alla begivelser. Min man och jag får alltid tillbaka på skatten, min
deklaration var redan klar, går ju så bra att ringa dessa siffror.
Men i fredags kom min mans, jag satt där och klurade hur jag skulle göra. Men så ringde jag i dag, till dem det var ju tryck1, tryck 2 , tryck 3
jag skulle trycka på nr 4a. Jag fick nr 289 det skulle taga ungefär
20 minuter. Tänkte först att lägga på, men det är väl lika svårt varje gång. Plötsligt svarade en tjej, oj alla redan sa jag, hon  berättade då
att de är ca 200 st som sitter i sådana ärenden, och svarar.
Visst var väl det bra, eftersom det är dödsbo ,kommer de pengarna
 som en utbetalning ,och inte till något konto.
Middagen i dag fick bli Tagliatelle , med  cocktail- tomater, skinka, 
3 klyfter vitlök + 2 dl kaffegrädde. Pasta kan man äta ofta, det gillar jag. Tyvärr missade jag Molanders, såg på Katrine Kaspersens
i  Biggest  loser, det tror jag bliver bra. Såg ju först Fantasterna,
tjejen som vann kunde allt om Star Wars filmerna. 50.000:-
Mina kära vänner det är det hela för i kväll.
 
 
Jag är nöjd med dagen i alla fall man gör så gott man kan.
 
 

7 kommentarer:

Anki sa...

Pasta är bra mat... det blir det här idag är det tänkt.
Hoppas din Blomma för dagen klarar sig - här har vi haft 8 minusgrader i natt...
Tittade på Molanders - tycker om den serien.
Ha en bra dag!
Kram

Maj sa...

Godmorgon! Synd att det är så långt till dig annars kunde jag ju titta över på en "pasta"....vet inte vad det blir hos mig idag men kanske soppa eller bruna bönor. Kram

Rigmor sa...

Ja men visst blir man förvånad när väntetiden bara försvinner så där i ett nafs, när man räknat med att få sitta där halva dagen...!! Är de sen trevliga och tillmötesgående i andra änden, ja då blir det ytterligare ett plus!!
Pasta...herre gud så god och bra mat!! Kan varieras i det oändliga...Jag älskar det, mannen i huset är lite mer reserverad...det ska vara potatis, på längden och tvären...
Ha en bra fortsättning på dagen!!
Kram kram

Lilla Kullan sa...

Mumsigt gott!:-) Kram

Mamma C sa...

Låter som din dag flöt på med allt som du skulle göra. Jag såg också på Biggest loser istället för Molanders. Nu är det snart dags för tv och Mot alla odds.
Kram

Anonym sa...

Harriett, titta på tv play, det gör jag nu när in inspelningsbara box gick sönder. Ska gå och lägga mig och titta på biggest looser nu. Det kanske får mig att gå ut och springa, saknar det fast det är jobbigt.
Kram Ann

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning!
Hoppas allt är bra.
Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!