lördag 6 april 2013

Så går jag ut på min Balkong och sjunger denna enkla sång, hej dingelidong, hej dingelidong så enkel var min sång

Så var det dans för hela slanten. Robban vad Du har ändrat Dig,
tusen tack för det. Jag ville att det skulle komma fram ,denna nya sida hos Dig, Din fru var också  glad för det hörde jag.
Tusen. Tack för det, det " klär " dig bättre. Synd åt Calle tycker jag
att Åkerman åkte ut, Montesami kom ju mer av sig,  än vad Åkerman gjorde. Jag tycker att det är ett bra gäng, men någon måste ju åka ut tyvärr, så är det ju. Maria hade nog fler som
röstade på henne.
 
Nu återgår vi till min älskade Balkong, den är inglasad. Lilla Maria
hoppas de växer till sig, hemma hos dig. Jag har haft mina i en stor
kruka, varje kväll har jag burit in dem igen. Nu har jag satt om dem i en hink, nu kan jag inte bära dem ut och in längre. Ha, ha jag
hänger en glashanduk över dem varje kväll, och så ber jag aftonbön
Min son har fixat till en ställning åt dem.

I går var jag i  vår Blomsterhandel, för att fixa till något till en
kompis som fyller, hör och häpna  100 ÅR nästa lördag, den 13 april. En dotter till henne kommer och hämtar mig, så jag får vara med. Tänk att få bli så gammal, och vara så klar i huvudet.
Hon bor på ett Servicehem , benen orkar inte med allt hon vill.
Hon vill alltid ha, Mårbacka pelargoner, så det blev ett presentkort
från mig och en kusin till henne. Det är inte lika roligt att ge, men vad ger man en 100 åring, som avverkat massor med saker som ej
kunde följa med till nya boendet.
 I går åt jag middagen på  balkongen , Sill och Potatis , och gräslök förstås.  Det var premiär för i år, kaffe var för ett tag sen.
I blomsteraffären köpte jag  Penseer som jag skall  fixa till 
balkongen. Kände för pelargoner men de skall jag köpa hos vår
trädgårds mästare.
 Hängpetunia vill jag ha med, förra året hade jag en ampel med
penseer  som var så fin. Den tiden är ju snart förbi, såg min
trädgårdsmästare i går på NT-Kanalen , folk törs ju inte köpa och sätta ut dem,  det är för kyligt. Vi får leva på hoppet,att det bliver
varmare. men vi har hoppats länge nu.


9 kommentarer:

Gry Karlsen sa...

Tenk 100 år! :) Så flott å få feire din venns store dag!
I dag har vi et nydelig vær, blå himmel og sol! Så vi skal sitte ute på verandaen. Rundt om er det 1,5 m snø, men den smelter forhåpentligvis til i mai!! :)
Ha en fin helg og en fin feiring!
Klem fra Gry :)

Gunillasljusglimtar sa...

Underbara HAJAN! Njuter av dina fina inlägg..Håller med dej om ALLT på Lets dance..Robban riktigt bra,gott han kan få lite bra rykte tycker jag! Alla människor är väl värda det..eller? Ja Åkerman var inte min favvo precis! Åh 100 år!! Det är magiskt det! Det blir la vi med Hajan:)) Fin blomma det blir sen ska du se...Gunilla

Maria sa...

Jo vi får hoppas mina frö gror, tittade på dom just å då ser det ut som det växer något. Tänk att bli 100 år och få ha huvudet i behåll, inte illa. Vad mysigt med mat på balkongen låter som du hade en fin stund.
Jag har lite svårt för Robban men kanske det ändrar sig.
Lördagskramizar

samson sa...

Vist var det roligt att se en lugn och samlad Robban igår jag satt faktiskt och hoppasdes på att han skulle gå vidare i programmet.
har kollat igenom lite av dina senaste inlägg,ser att det är en massa trevliga program som jag har missat medans jag varit sjuk men ska ta igen det nu
ha det så bra
maggan

Bara Sara sa...

Det här med Let´s Dance, det har jag alltid alltid haft koll på men i år tröttnade jag faktiskt och bestämde mig för att inte kolla alls..

Mat på balkongen, så härligt!

Tummelisa sa...

Har inte sett Let´s Dance, men kanske ska göra det.
Trevligt med balkong, låter härligt med inglasad. Tänk att kunna sitta där redan. Ute tycker jag luften är kall.
Ha en fortsatt trevlig helg gulliga "Hajan".
Kram Tummelisa

Rigmor sa...

Åhhh...nu blir jag lite avundsjuk...inglasad balkong som du redan kan ställa ut blommor på!! Här lär det dröja innan jag törs ta ut något som helst i blomväg på vår veranda, som i och för sej har glas, men där det är alldeles för kyligt ändå.
Visst är det underbart att vid hundra års ålder fortfarande vara redig och klar i huvudet, få förunnat!!
Kram kram

Mamma C sa...

Här har vi klippt träd idag och grillat korv. Skickade med en fusklimpa hem med brodern. Sedan har vi badat tunna och gått promenad med hundarna. Just nu ser jag på tv. Sitter och väntar på att Mr. Silfrigde ska börja.
Kram på dig

Äppelblom sa...

Så fint det grönskar hemma hos dig. Här har jag alla fröerna kvar i påsarna, så jag får nog se till så att de kommer i jorden snart.
Kram till dig och ha en fin söndag!