måndag 15 april 2013

Molanders tackar för sig , och tur är nog det

Det har varit något som saknats  hos Molanders , tycker jag.
Första gången jag tyckte att det var lite bättre, det var i dag
typiskt då var det sista avsnittet för denna säsong.
De vuxna hade ju strulat till det för sig.
Men jag tyckte det blev bra för ungdomarna, det är inte så
lätt att vara i tonåren.
Att motstå alla frestelser till höger och vänster  i denna serie, ja jag vet att det är en teaterpjäs.
Det bästa ikväll var ju Dan Ekborg, som gästade som en
storsångare på besök. Lite som han spelade här, har det ju ryktats
om att han är privat. Men vilken underbar sångröst han har, får
sjunga alldeles för sällan på TV. Jag såg ett par program i höstas
från Bergvalshallen där han uppträdde.
Han har en mycket mognare röst än sin bror Anders tycker jag.
Så skall man inte jämföra, jo men det gör jag, för jag har alltid
tyckt så.  Jag såg ett annat program på 4an först, som heter
fantasterna. Det går ut på att De skall kunna så mycket som möjligt
om ett visst ämne. I kväll var Michael Jacksson, 5  tävlande är det
från början. De kunde allt om allt, som gällde  Michaels liv
och leverne. Den som vann fick 50.000 , bra att tjäna på en
måndagskväll. I dag har jag tagit dagen relativt lugnt, bara lagat
mat, köpte en fin skinkstek i söndags bara 39:75 kilot. Inte illa
då måste man ju fixa till det.  Nu skall jag hitta sängen,
den glömmer jag inte i alla fall. Skall bliva skönt har varit igång
länge nu.

5 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron kära Hajan...Tack flr upplysningen av Molanders gar aldrig sett det mer än en kvart i går kväll..Fantasterna är inte dåliga du!..Ja idag ska Gunilla köpa penséer o Bellis...måste ha nåt;)) lustigt när du skriver skinkstek...dottern sms mej igår kväll o undrade H U R jag gör stek i ugn m ösning...Tycker det är kul när våra ungdomar funderar på husmanskost emellanåt. .Så det lär jag henne gärna precis som min älskade mamma gjorde med mej ♡kram Gunilla

Katta sa...

Hej hej! Har faktiskt aldrig sett Molanders men däremot fantasterna gick i bakgrunden här hemma, mest ungdomarna här som kollade. Själv halvtittade jag bara och sparde min tv-tid till efteråt då det var Elementary det brukar jag och sonen kolla tillsammans. Ha en bra dag, kram Katta

Äppelblom sa...

Molanders har jag inte följt. Har nog varit något annat på någon annan kanal eftersom jag inte tittat.
Må så gott och kram!

Mamma C sa...

Ikväll är det bra på dumburken. Både på 1:an och 3:an. Så kjelle Bergkvist får man se på tv-play. För först blir det Mot alla odds .
på 1.an
Kram

Monika sa...

Hej hej! :o)

Jag såg bara det första avsnittet av Molanders. Sen har jag visst glömt det. Följer sällan serier. Hihihi, jag har för dåligt tålamod, tror jag.

Mästarnas mästare ser jag. Det vill jag inte missa. Annars så är nog onsdagar min mesta tv-kväll. Då ser jag både Trädgårdsonsdag och Där ingen skulle tro att någon kunde bo. Och så gillar jag Go Kväll. Så det ser jag lite då och då också.

Nu har våren äntligen kommit här hos oss. Hoppas du också fått varmare där hos dej.

Ha det gott!
Kram
Monika