söndag 28 april 2013

Mästarnas Mästare----- Så duktiga De är

 
Kära vänner visst är det synd , att en måste åka hem varje gång.
Jaa, jag vet att det är en tävling , men man fäster sig för dem. Lika
duktiga ännu, fast det är så många år sen det begav sig för dem.
Denna gång hette tävlingarna Fokusering och Strategi, så huvudet
måste vara med också. Badminton - tjejen  var det som åter fick
välja vem hon skulle tävla med i nattduellen.  Förra veckan slog hon ut Äpplet, bordtennisspelaren.  Denna gång valde hon
Mats Näslund, Mats och Anna Lindberg låg sämst till.
Hon slog ut Mats denna gång , synd han har varit så bra hela tiden förut. Innan detta program såg jag på Kalla Fakta , det är en 91 årig
tant som lurar skattemyndigheter och andra myndigheter. Hon är
så gammal , så det bliver bara strafflindring varje gång hon åtalas.


Nu har Lena Sundström och De på Kalla Fakta börjat att snurra
upp klarhet i vissa delar angående denna sluga gamla dam.
Hon har lurat en 46 årig kvinna, som hjälpt henne med vissa saker
handlat och städat osv. Sen fick hon förfrågan om hon ville vara
med i styrelsen på hennes företag. Så hon skrev ju på det papperet
det visade sig att det är ett svart bolag, så nu är hon skyldig över
3 miljoner och blivit åtalad. Den 46 åriga lärarinnan  har ju inga
pengar att betala med , men  nu är allt upptaget på band  vad som
sagts i detta ärende. Jag kommer inte ihåg men jag tror att det var
fyra gånger som hon blivit åtalad, men alltid klarat sig på grund
av sin höga ålder. Jaa man kanske skulle  försöka med sådana
grejer, jag har ju åldern inne i alla fall.
Nästa söndag  19.30 på TV4 får vi se hur det gått i detta ärende.
Nu är det säng-time för mig, jag har väl ingen bra kondis.
kram från Hajan.     PS     Läs själva om 91 åriga Ingrid, i Aftonbladet, hon har varit igång sen 60 talet. Väldigt intressant artikel   DS

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg på Mästarnas mästare här också. Missade Kalla fakta som vi hade tänkt att se.
Kram

Maj sa...

Inte har du dålig kondis tycker du är helt fantastisk.Tänk bara på den fina middagen du skrev om i ditt förra inlägg....MUMS! Du är nog en riktig "matmamma" vad jag kan förstå. Tyvärr gillade min mamma inte att laga mat och därför har jag inte lärt mig så många finesser...Vi var naturligtvis aldrig hungriga men det där "lilla extra" fanns inte hos oss. Enkla råvaror o enkel husmanskost kanske därför Bruna bönor är bland det godaste jag vet. Natti!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Jag har missat det programmet men alla pratar ju om det....;)
kanske får jag försöka titta ! :)

Ha en fin vecka ! Trevlog Valborg !

Kram frpn mig

Lilla Blanka sa...

Hej du fina!

Jag ligger här med min influensa, febern hänger i men jag är på väldigt gott humör, för jag känner att det börjar kännas en aning bättre, så det har nog vänt nu.

Så mycket gott du hade gjort till festen...som ett proffs alltså, och såå fint!

Jag hörde igår när Mästarna var på TVn, min man tittade, men jag låg i sängen och kunde smålyssna i alla fall.

Kraaaam
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag får nog kolla sköldkörteln....fniss, för nu ska vi bära möbler. Maken är väl sådär lagom road, men han brukar tycka det blir bra i slutänden.
Mästarnas mästare är jätteroligt och titta på.
Kramar
AnnaMaria

Bitte sa...

Jag läste artikeln, man tror knappt att det är sant när man läser om den här 91-åriga skurktanten! :-) Jag tycker så synd om den här lärarinnan som grundlurades, medan den här Ingrid bara får strafflindring gång på gång.

Vilken smarrig trerättersmiddag du gjorde, fläskfilén såg otroligt god ut! Det var så mycket gott i den och så lindad bacon runt om, mmmm.

Vi får inte så mycket gjort här hemma om jag ska vara ärlig, förut var vi i valplådan hela tiden och nu sitter vi inne i lekrummet med valparna :-). Man vill hålla på med dem hela tiden och när de sover då sitter vi och stirrar på dem... :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

PS. Tack för fina ord hos mig i samband med inläggen om mordet!