fredag 12 april 2013

Inte ett öga torrt , det lovar jag , eller tror jag

I kväll var nog inte ett öga torrt bland oss tittare , som såg på
Let`s  Dance.  Det var så härlig musik och fina berättelser.
Det var ju så att man skulle dansa för en viss person , eller en
händelse som berört. Och det hade De allesammans , Markolios
berättelse om hans mamma berörde mig mest.
Markolio faktiskt svävade fram över golvet, ja De dansade ju bra
allesammans, synd att Robban åkte ur, nu när det  verkligen
började att lossna för henom, han dansade för sina minnen från
2009.
Det var mycket kärlek i kväll, musiken gör väl sitt  till också.


Maria Motazami har redan fått kontakt med sin pappa som hon
inte talat med sen hon var 13  år. De skulle träffas nu och
taga upp kontakten, Såg att hennes bror och en dotter till henne
satt bland publiken.

Sport-journalisten  och hennes partner fick mest beröm i kväll
av juryn. De har gått framåt  mest enligt dem.
Det var det hela för denna kväll, nu skall jag träffa sängen det
skall bli skönt. Först i morgon kl 09,00 kommer ett barnbarn på
morgon fika. Klockan 13,00 åker jag till 100a åringen.
Jag hoppas hon mår bra i morgon, så inte nerverna spelar henne ett spratt.

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron fina vännen ! Nej i går var det mycket härligt på Let´s dance inte ett öga var torrt.Underbart.Låter som en himla härlig lördag.Ha nu en mysig och fin lördag.Massor av kramar Rita ♥

Maj sa...

Håller med....det var många tårar igår. Sen tycker jag det är synd att det är så lång paus. Hamnade i US Masters golfprogram och glömde se slutresultatet.
Tror inte du tappat följare..det är nog Blogger som krånglar. Jag har varierande siffror på följare ofta.
Trevlig lördag! Kram

Mamma C sa...

Nu måste du ha somnat till lite i Let´s Dance. För Sofia åkte inte ut utan det var ju Robban som fick lämna. Men det var ett underbart pogram i går. Jag var väl den som lipa mest här hemma i soffan.
Ha en fin dag idag på födelsedagskalaset.
Kram

Monika sa...

Hej Bästa Du!

Ja, nog trillade tårarna alltid. Marco är helt suverän på att dansa. Ja, det är ju de flesta andra deltagarna också.

Jag ler alltid när jag hör hans namn artistnamn, Markolio. Min svärmor kallar honom alltid Marko Polio :o) Hahaha, tycker det låter så komiskt när hon säger det.

Ha en fin o trevlig helg!
Kram
Monika

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa här rann dom också må du tro. .var väldigt rörande.Ja Markolio är ju så bra. HOPPAS du kommer på ett bra kalas..kram Gunilla

samson sa...

Tänk att man ska sitta och gråta när man ser på Let`s Dance det trodde jag aldrig skulle hända,
jag tycker åxå att det var synd att Robban åkte ur nu när han har börjat visa en mera mogen sida
ha det så bra
maggan

Sophie sa...

Tack för pratstunden idag! Alltid lika trevlig att höra om dina fina minnen. Hoppas kalaset var till belåtenhet för din väninna! Vi ses snart. Puss & kram Sophie