söndag 7 april 2013

ibland tränger minnena på , och var tager tiden vägen

Det är något som jag inte begriper, så fort allt går nu för tiden.
Tänkte i dag på mina och min man föräldrar. Varför, jo för de
tyckte att allt gick så sakta. Jaha, nu är det en hel lång vecka igen
vi har framför oss, det hörde man ofta. Det måste ha varit tråkigare
förr, nu dröjer det innan Ni kommer och hälsar på. Hade vi något vi
väldigt gärna ville göra en helg kändes det som man lurade dem på något. Nu när det var Mästarnas Mästare tänkte jag , är det redan Söndag igen. Det var då som minnen trängde på,  och hur fort allt
går nu. Det är ju nästan bara veckoslut och Era jobb väntar. Ibland kan jag nästan förstå att det kan vara skönt att få gå till jobbet.
Att jag tycker allt går så fort har väl sin förklaring i min höga ålder
och att jag inte hinner med längre . I dag när jag åkte ner med sopor, hade jag klätt mig för att ta en lite promenad. Solen sken och
det var ju underbart, men fy tusan så snålt det blåste, jag gick bara runt huset. Ingen promenad där, så skönt jag ingen mötte då för
då hade nog undrat vad jag höll på med


Det var Helena och Torgny som fick lämna sällskapet i kväll.
Nu kommer det 6 st nya som  skall tävla, för att platsa i finalen.
Jag slog över på 5an för att se Partaj, men det var inget i min smak.
Nu slutar jag för att hinna kommentera hos de andra, det är mycket som händer i våra stugor runt om oss. Vi hörs snart igen, tack för
att ni kollar hos mig ibland.
 


8 kommentarer:

Mamma C sa...

Tycker både veckor och helger rusar fram i för snabb takt. Skulle nog vilja ha lite av det långsamma tempot, så att man hann med allt man vill göra.
Puss och kram

Hannis sa...

Håller med om att tiden rusar fram.
Skulle också vilja ha ett långsammare tempo.
Känns som att man hoppar mellan måndag och fredag hela tiden!

Hoppas att du har det varmare idag/Kram Hannis

Tummelisa sa...

Håller med alla andra, tiden bara rusar iväg, särskilt om man har roligt. Det tyckte jag inte förr när jag var yngre....allt kändes då som en evighet.
Ha det nu fortsatt gott denna vecka. Vi får hoppas att det blir varmare i luften snart.
Kram Tummelisa

samson sa...

När min dotter studerade till socionom ,berättade hon att de fick lära sej, att när man blir äldre är det något i hjärnan som ändras så att man uppfattar det som att tiden går snabbare,
jag brukar tänka som så, att vad skönt då kommer inte dagarna att kännas olidligt långa när man sitter på hemmet och rullar tummarna
ha det så bra
maggan

Katta sa...

Tiden går verkligen fort, du har helt rätt. Tror att de tyckte förut att den gick långsamt för de var inte så uppkopplade på internet m.m. som de flesta är nu, internet och datorerna slukar ju ruskigt mycket tid. Tid som man gjorde helt andra saker på innan eller kanske nån satt och väntade på att tiden skulle gå. Önskar dej en riktigt fin vecka, kram Katta

Maj sa...

Håller med Samson i sin kommentar...jag tror att det är något "centra" i hjärnan som håller reda på bla avståndsbedömning, tid mm som ändras. Tiden kan naturligtvis inte gå fortare/saktar på samma plats (Einstein talade ju mycket om detta) men Uppfattningen om tiden tycker jag ändras....tänk när man "var liten" och sommarlovet började....man kunde ju inte ens ana att det skulle ta slut, eller hur?

Viola sa...

Nog går tiden fort alltid men jag tror att det har med att allting har förändrats...är så mkt intryck idag och man upplever att många är stressade...det var annat för det...ha de, kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa men visst GÅR det fort Hajan! Usch ibland undrar man...Hahaha då var du snabbt inne igen då! Ja nu är det gott inne i stugvärmen för ute är det sol men såå kallt:) Kramen på dej ♥ Gunilla