onsdag 24 april 2013

Hoppas Ni orkar till ert Mål, till havet genom Nicaraguas marker.

Vilken underbar grupp Ni är, det är fantastiskt och följa Er färd.
Man förstår inte hur Ni orkar detta,  det var svårt för dem som
var med i förra omgången av Mot alla odds. Men denna omgång
måste slå den förra med många poäng. Nej så kan man inte heller säga, alla jobbar ju så det är inte klokt. Jag tror alla som ser denna
serie älskar er alle sammans.  Lilla Arkan vad Du rör vid våra
hjärtan , med din envishet som är enorm.  Men nu var det nära att

Du kanske hade åkt ur.
Och Du Nicklas som sliter i din rullstol, som har ryggmärgsbrott
hur klarar Du detta mästar- prov ? Rickard får vi inte glömma
med sin skavsår på sin benstump av benprotesen. Jag har hört
De som säger, de behöver ju inte detta. Men kära nån det är ju för att bevisa för sig själv, vad man kan klara av.
Vi trodde nog alla att Arkan var utslagen men doktor Ingrid
fixade till med dropp och annat så han dök upp igen. Då var nog
inte ett öga torrt, när man såg glädjen hos alla, när gruppen blev
fulltalig igen. Då blev det kyssar och kramar, tårar men som,
Arkan sa alla blev så glada när jag kom tillbaka, och han blev
så lycklig.
För att gå tillbaka till gårdagens kärings-möte, hade vi väldigt trevligt.
Dit fick vi åka i samma Färdtjänst, och det var jättebra. Hem blev
det inte så, Att jag fick taga den första bilen  av de två som kom
berodde nog på att där satt 2 damer som bor i mitt område. Men mig gör det inget det är så sällan jag kommer till staden, så det är riktigt roligt att se sig omkring lite. Vi var 6 st som skulle till olika
adresser. Nu är det slut för i dag, för nu måste jag ner i tvättstugan
den första maskinen är redan klar. Här går det undan, banne mig !!!

11 kommentarer:

Hannis sa...

Det är härligt med den där äkta glädjen.
Att nå sina mål och kunna överraska både sig själv och andra.

Kul med en käringträff=))

Kram Hannis

Maj sa...

Tycker ni verkar helt otroliga du och dina vännner/vänninor. Byta hjärtklaffar och komma igen på bara några veckor, fantastiskt! Trevlig dag önskar jag/M

Monika sa...

Hej söta rara DU!

Har just läst ditt hääärliga inlägg innan detta! Nu sitter jag här med ett stort leende som sträcker sig från öra till öra. Så sprudlande och härligt så man blir glad från topp till tå.

Själv har jag inte följt denna serien. Men förstår på det du skriver att det är helt fantastiska människor. Jag har ett motto som jag lever efter. Det är:

"Där viljan finns, hittas en väg"

Det orden stämmer väldigt väl in på dessa kämpar.

Ha det gott och fin kväll!
Kram
Monika

Anonym sa...

Har bara tittat in och säger hej.Ann

Mamma C sa...

Det är inte klokt vilka kämpar dom är. Man blir helt tagen av alla dessa människor.
Nu ska jag hoppa i säng och be en bön om att det inte ska regna i morgon bitti.
Kram på dig min goa mamma

Maria sa...

Starkt utav dessa människor att utsätta sig för sådana prövningar.
Tur du kom hem efter ert trevliga kärringmöte.
Ha en fin dag/kramen

Katta sa...

Vilka beundransvärda människor de är som gör det där, de är otroligt viljestarka. Kul att du var ut och hade trevligt med dina vänner, det måste man få göra ibland. Stor kram på dej, från Katta

Bromans Bravader sa...

Har inte sett varken denna eller förra omgången - men det är så starkt och imponerande av dem!!

Jag önskar dig den bästa helgen kära Harriet!! Du förgyller mina dagar med dina hälsningar - bara så att du vet =)

Kram Jannike

Ps. vad roligt att det var en dubbelgångare till min dotter i Allers - för vad jag vet var det inte hon.. hihi.. (men hon kanske gör hemliga saker på eget bevåg..)

Maj sa...

Saknar dig...inget inlägg på bloggen?
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket gäng, det är bra kämpaglöd. Hoppas allt är bra med dig.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Ölandsvindar sa...

Hallå där! Ville bara titta in och önska dig en skön helg!
Kram /Kerstin