torsdag 4 april 2013

Gud så bra jag har det, det är inte klokt

Blomman för dagen !

 
Hejsan på Er, jag lovade att berätta hur det skall bli på min vägg på
balkongen. Så här långa har inte mina revor blivit, på Blomman för dagen, men  ide`n är den samma. I dag skulle jag göra massor, jag skulle städa, hitta på något gott till middag, osv. I tisdags fick vi inte spola ner på toaletten ,eller ha några kranar på. För de skulle
arbeta med just vattengrejen. Jag hade fyllt upp, så jag hade så det räckte till kl 14.00. Jag är ju uppe tidigt som väl är, duschade redan
klockan sju, drack kaffe i dag med en god smörgås. När klockan var nio dammsög jag överallt, sen skulle golven torkas. Inte en vattendroppe fanns i någon kran. Vad tusan är det här tänkte jag,
tog hissen och åkte ner för att kolla. Där stod det att vattengrejen
var i dag i stället, de hade ändrat dag. När jag var ute i går fanns inget meddelande, den kom väl dit senare på dagen. F---n sa jag högt, nu hade jag inget vatten alls. Brevbäraren kom med posten,
underbart Svensk Damtidning och Året Runt. Jag lade mig uppe
på sängen och läste, det var då jag tänkte på hur bra jag har det
inget som tvingar mig till något. Nu började magen att kurra, 3 pannkakor över från i går, värmde dem i mikron , så blev det
kaffe till. Nu fixade jag iväg vers och bilder från Gotland, till en vän som längtar tillbaka mycket , men hon trivs här ändå.
Hon fyller 75 år i morgon. Nu har jag sett och hört Lövens tal på
Sossarnas partikongress. Äntligen har jag fått vatten med, nu
svabbades golven, gud vad duktig jag är, ha, ha, nej faktiskt stressad  och dötrött.
 

 Jag avslutade min kväll med ett skapligt program på 4an, Det
hette Tina på besök, hon var hos Andreas Carlsson i Los Angeles,
det var inte någon liten  tvåa där inte. Oj så snyggt han hade, men
han är väl inte så mycket hemma, kunde inte klara av ugnen eller
köks-saker. Men mycket god mat lagades ska jag säga. Hon skall
hälsa på Glenn Strömberg i Bergamo i Italien, det ser jag fram emot.  Skit-tråkigt Norrköping-Djurgården blev 0-0.

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Såg också på Tina, var ett okej program. Nu ska jag hoppa i säng och titta i en tidning från dig.
Glömde skriva att du är duktig du min goa lilla mamma.
Kram och god natt

Gunillasljusglimtar sa...

Hajan...hajan..håller me mammaC..Du är otrolig tycker jag...hoppas DU sover.gott nu...kollade aldrig Tina...satt o tjöta m gubben i stället..gött det me:) kram Gunilla

Anki sa...

Jag håller med Gunilla och din dotter... du är duktig Hajan!
Missade Tina - tittade på handbollskvalet istället - Sverige vann över Polen. Många unga talanger i det svenska laget :)
Önskar dig en fin helg!
Kram

Fågel Blå sa...

Kikar in som hastigast tiden räcker inte till att besöka er alla!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Stolpås Gård sa...

Jag har också testat blomman för dagen för första gången i år!
6 av 19 frön grodde...
Trevlig helg,
Sussi på Stolpås

Maria sa...

Kikade med ett halvt öga på Tina tycker hon är bra. Mina" blomman för dagen" frö som jag fick av dig har äntligen börjat gro, skall bli spännande å se hur dom kommer.
Ha en skön helg/kramizar

Rosa i huset i vitt sa...

Missade Tina ....glodde på nåt om en tonåring som skulle ha hand om familjens ekonomi i en månad ...vilka program de hittar på...men i kväll är det Lets dance då bänkar man sig
ha en trevlig helg
kram Rosa