onsdag 17 april 2013

God kväll kära systrar nu är tanten vankelmodig

God kväll kära systrar, nu är jag vankelmodig. Förstår inte allt De hittar på, konstiga saker som skall klaras av på de olika kanalerna.
På fyran var det något som heter Hockeymatchen, det är Tre Kronors OS hjältar från 1994. De skall tävla mot  kändisar som
visserligen åkt skridskor Thomas Bodström har väl varit bra, Pontus Kåmark men det var väl fotboll de var bra i. Det kändes
inget bra, men vi får väl se.
 
Det jag fastnade för blev ju förstås Där ingen skulle tro att någon kunde bo. På  Ön  där Litlöys  fyr ligger bor  Ellen Marie-
Hansteenssen alldeles själv. 210 trappsteg är det upp till fyren.
Där lever hon med sina 2 katter , just nu eller då de spelade in detta
avsnitt höll hon på att renovera fyren. Den är hennes egen och
hon tänker sig något, att andra människor kan vara intresserade
att bo så. Hon tänker sig det som en inkomst. Men då måste hon
ju ha en bra båt , så de kommer iväg ut att se något annat.  Hon
måste ju kunna allt detta  för att klara elen och alla tekniska saker
ute på denna Ö . Lofoten ligger inte så långt här ifrån. Jag
letade på Google efter bild på Fyren men tyvärr det kan jag inte bistå med. Nu skall jag gå och knyta mig, i morgon skall jag
iväg och handla. Måste ha hem lite till dotter min kommer på
Lördag, då skall vi ha frukost tillsammans hon och jag, mågen arbetar så då är det min tur. Vi skall fixa med mina foton  , måste
skicka iväg så jag får kort att skicka till 100 åringen, hon har ju ingen data.
Nu gör jag ett prov, hittade bilder på Litlöys fyr, och jag tror

hennes drömmar har gått i  uppfyllelse. Så det kanske finns att hyra rum där nu.

 Visst ligger den vackert i solskenet, jag vet också att den fortfarande är i drift. Det är 2010 som detta vi ser är filmat, så på
3 är har det ju gått framåt.

På så vis blev det en rättvis återgivelse från mig, när vi var på besök var det bara is och snö.
Ni kanske tycker detta är att gå för långt av mig, men skall man berätta skall det ju vara helt korrekt.

5 kommentarer:

Maj sa...

Ja, du det kan man undra, dvs varifrån alla ideer om tv program kommer...för mig blev det böcker igår och jag somnade sent, sent!Nu ösregnar det....gillar bättre då att det är lite kallt och blå himmel för börjar det regna här i Gbg finns tendenser att det fortsätter...

Gunillasljusglimtar sa...

Tycker som du..inget att ha det programmet du nämnde först...Har dom bara såna program.Synd ja missa det andra du skriver om...Ha det så bra med dottern o korten;)) kramis Gunilla

Änglarum sa...

Hej! det sista programmet lät ju väldans intressant!!roligt du skriver lite om olika tv program,så man får hänga med :) kram Jessica

Mamma C sa...

Ska bli gott och käka frukost hos dig på lördag. Dyker upp som vanlig, men vi hörs en sväng på telefonen i morgon.
Nu ska jag hoppa in i duschen så jag är klar tills dumburken börjar. För idag blir det 4:an med Tina och sedan fuskbyggarna.
Kramis

Rigmor sa...

Nja...tror det skulle bli lite för ensligt för min smak, att bo i en fyr utan grannar. Inte för att jag umgås så ofta med mina grannar, men ändå...jag vet att det finns folk omkring mej i alla fall. Tänk om det skulle knacka på dörren en mörk kväll...hur rädd skulle man inte bli då?!!
Kram kram