torsdag 11 april 2013

Duktiga Tina hemma hos Mysiga Sylvia

 
Hjärtligt välkomna till Sylvia Vrethammar och hennes man Alex. Detta program bliver bara bättre och bättre . Förra
veckan var vi i Los Angeles om Ni kommer ihåg.
Denna gång var det snäppet bättre , vi var i Köln. Väldigt
hemtrevligt och mysigt De kompletterade varandra Tina och Sylvia. Jag har svårt att fatta att Sylvia är född i Augusti 1945,
det kan väl hända det är lite botox här och där, men det hör ju inte hit.



 Ett väldigt vackert hem, stor pool att bada i om man ville, men
riktigt så bra var inte vädret där heller. Köln är ju så vacker
stad, med sin Dom som man inte glömmer om man varit där.
Jag har inte varit där sen jag var 57 år, herre Gud jag är 82 nu. Vi fick också göra ett besök i  Sylvias härliga garderob.


Det var härlig mat, en underbar rätt gjord på Kalvkött,  spec
för Sylvias man Alex. Jag har givetvis ätit gott jag med, rester,
i dag med. I går var det ju Pastan som var över , men med lite
nytt grönt och nya grönsaker blev det som nytt igen. I dag var det Torsken som blev över, jag äter ju inte upp ett helt fiskblock. Men i dag hällde jag över på torsken, Abbas färdiga
sås med dill och citron,  så gott det blev.
Sen stekte jag Pannbiffar till en annan dag, provsmakade
visst bliver de bättre om man tar malköttet med en gång. Jag
tycker när det skall tinas upp från frysen, så bliver det aldrig lika gott. Nu har jag packat 2 stora plastbagar med tvätten
tills i morgon. Skönt när man har något att göra, skönt så
länge man kan klara det själv med. Nu är det slut för i dag
många kramar till Er alla från Mulliga Hajan
Ps nästa torsdag bliver det hemma hos Glenn Strömberg som
Tina skall besöka. DS

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Morsning korsning min lilla mammsen. Såg programmet också, hon är bra Tina. Nu ska jag spela en Angry Birds sedan är det sängen. I morgon kommer lille W till oss efter jobbet. Stora syrran är inte hemma så det blir bara lillskrutt.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Mulliga hajan..Du är för söt:)..Ja har inte sett Tina än...fast får reda på det hos dej i stället..sov gott nu FÖR det ska jag göra...såå trötter så är jag nu när jag går upp för tidigt..kram Hajan

Maj sa...

Har tittat på golf i tv. De sänder ju från US Masters och det brukar man behöva betala för annars. Slutar väldigt sen inatt men jag tittar så länge jag orkar. Hos mig blev det Bruna bönor idag. Försöker ju äta mycket kalorier och kan inte skriva att övervikt är ett problem precis. Natti

Maj sa...

Har tittat på golf i tv. De sänder ju från US Masters och det brukar man behöva betala för annars. Slutar väldigt sen inatt men jag tittar så länge jag orkar. Hos mig blev det Bruna bönor idag. Försöker ju äta mycket kalorier och kan inte skriva att övervikt är ett problem precis. Natti

Maj sa...

Oj, ser att mina kommentarer finns två ggr....datorer!!
Kan bara le lite när jag sitter här med en banan jag också...ska nog stänga datorn för ikväll. Natti igen

samson sa...

jag såg inte programmet men kommer att titta på det senare idag
tyckte förra programmet var toppen det är så kul att se sånna hemmaprogram och så är ju Tina så lättsam och rolig
ha det så bra
maggan

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa