tisdag 2 april 2013

Det var inget vidare på min meny i allafall

I kväll visste jag inte vad jag skulle välja att titta på. Mot alla odds,
eller Äntligen hemma. Det är ju så himla svåra strapatser,De skall
ju igenom djungeln , med rullstolar, En är ju helt blind, sen är det vandring med kryckor, med halva benproteser och dylikt.
Det är ju bra gjort ändå, utan krokodiler, giftiga spindlar, ormar
och småkryp. Det var ju en vilopaus och en natts sömn hos Rasta
och hans familj.Ja inte inne i huset,där har de aldrig fått plats ändå,
nej De låg i sina tält och alla berömde varandra.Och att De ställde
verkligen upp för varandra. Där kan man se människokärlek, det
är underbart att få bevittna sådant. Slog över för att titta på
Äntligen hemma, men det spelar ju ingen roll att de bytt ut,de som
medverkar, för andra förmågor. Det bliver ingen skillnad det är
precis lika ändå programmet.
Sen ville jag ju se Carina Bergs bärbara talkshow,
de första som medverkade i den var Kajsa Bergqvist och
Robert Aschberg. Men om jag får tycka, så tycker jag det var roligare när hon flyttade in hos någon.Visst det kan säkert bli bättre.Men det kommer nog att ta ett tag,innan det bliver så bra.
Nu tackar jag för mig,och nu är allt Påskpynt borta med, jag
pratade med alla hönor och tuppar,sa lite försynt nu hoppas
jag att vi ses om ett är igen.

5 kommentarer:

Maj sa...

Jag har inte tittat på tv alls...har varit en händelserik dag och kanske kan jag ana ett slut på processen med husförsäljning mm.
Vilken trevlig Påsk du skrev om i ditt förra inlägg. Tycker ni verkar vara en sådan fin och omtänksam familj. De har de nog fått av dig och din man. Kram

Maria sa...

Tittade på 3:an å kändishoppet, tycker det är bra. Ja sedan har jag blivit sittandes framför datorn.
Å du fick också en finfin påsk, jag hade också det, tänk vilken tur vi har som har dessa goa barn.
Kramen

Tummelisa sa...

Tack för Ditt inlägg hos mig, Du är för gullig.
Jo Du det är åldersdiabetes som jag fått, är inte så ung. Har inte många år kvar till pension.
Tycker som Du att det var roligare när Carina Berg flyttade in hos någon.
Du får ha en bra vecka!
Kram Tummelisa

Änglarum sa...

Hej Hajan! jag tycker oxå Carina var bättre när hon flyttade in..men vi får väl ge det en chans ...hoppas solen skiner på dig! kram Jessica

Mamma C sa...

Nu är vi hemkomna från födelsedagsbarnet. Det blev en vacker bukett med blandade tulpaner 15st. för hundringen. Var på Blomsterhyddan och handlade. Nu är det snart tv-time innan jag hoppar i bingen.
Kramis