söndag 14 april 2013

det är våren , ja det är våren som har kommit igen, eller

Det kändes redan i morse , att något var på gång. Det stämde
precis vad SMHI sagt om kommande värmen.
Kollade på en gång,  mina Blomman för dagen , som hade
tillbringat sin första natt utan hand-duk över sig. Hurra det
funkade. det låter larvigt , men jag vill så gärna att de skall
hålla sig. 10,15 var  sonen här, vi åkte först och handlade
sånt som är bökigt för mig att få hem. Vetemjölspåsar, 6 pack
öl, potatis och glasspaket. Jag hade dukat innan , så skönt
bara att sätta på potatisen och värma traktörpannan med
resten i.  Vi bytte plats för min blomma, till en vägg som det
är längre sol på dagen för dem.
Det är nya deltagare nu i Mästarnas Mästare på Svt, jag tyckerdet är så härligt program. Man känner ju igen dem alla,
som har fångat vårt intresse så många gånger, och man hållit tummarna för dem.
Det är Anna Lindberg, Mats Näslund, Michael Appelgren,
Christina Gandrup, Anna - Karin Kammerling och
Jesper Blomqvist. Det var svåra uthålllighets  saker de fick
i kväll, men ingen behövde  ju göra natt-duellen första dagen.
Det bliver nästa söndag, det kommer att bli spännande.

Nu får vi hoppas att Våren  fortsätter på samma vis som i dag,
och vi kan få lägga denna vinter bakom oss.
Hoppas Er helg varit bra med.

7 kommentarer:

Maj sa...

Jag har mina pelargoner kvar ute inatt och jag hoppas verkligen att vädret på GP-nätet stämmer för det ska hålla sig som + grader.Tittar på golf och det är jättespännande men slutar kanske inte förrän ca 1.30 och då sover väl jag framför tv kanske/M

Hannis sa...

Jag gillar Mästarnas mästare men det krockar med Babel så jag brukar se på reprisen.
Tycker det är ett bra program som är utan alla skandaler som alltid ska vara nu känns det som.

Kram Hannis

Fågel Blå sa...

Åhhh Våren är på gång!
Så härligt!
Bara att njuta!
Önskar dej en fin Vårvecka
Kramar Kathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Visst är våren här ..idag bytte jag till sommardäck så nu rullar vi mot sommar och sol
ha en bra start på veckan
kram Rosa

Maria sa...

Kan du tänka dig...solen skiner nu ikväll här hos mig, gott. Attans glömde mästarnas mästare men kanske de kommer i repris eller på svt play.
Ha en go dag/kramen

Med en doft av lavendel sa...

Hej Tack för titten i min blogg alltid lika kul att nya hittar ditoch lika kul att hitta en ny blogg att läsa.
kram Annika

Mamma C sa...

Ett litet bakslag blev det idag. Jag blev helt genomblöt i morse när jag cyklade till jobbet. Men när jag skulle hem var vädret okej igen.
Kram