lördag 6 april 2013

Dagarna är precis lika, men som väl är, är TV programmen olika

Ja i kväll var jag parkerad redan 19.30 , för Postkodsmiljonären
är ett måste. Jag älskar frågesport och denna kille som var hos
Rickard var verkligen , duktig 250.000:- kom han till.
Det var 3 frågor kvar bara till miljonen, men nära gäller ju inte.


Visst var det en bra kväll med Lars  Krone`r  och hans
femteklassare. Där blev det också klirr i kassan för en 32 årig kille.
Han hoppade av och det tror jag han gjorde rätt i  60.000 fick han
med sig. Sen kom det den yngsta som skulle prova detta , hon
skulle bli Lokförare och hade genomgått massor med olika prov,
det var många ämnen De skulle klara av. Tyvärr hon fick
inte ett öre med sig, så kan det ju bli ibland, att det står still precis.
Men sen kom det en klämkäck gumma hon var över 70 år, men
hon hade talets gåva, härlig Göteborgsk humor. Hon fick med sig
20.000:- , tur att det inte blev mer, för då hade nog Bostadsbidraget
rykt.



En som blev utan denna kväll, var Mr Selfridge  nu åkte hans
fru tillbaka till Amerika med alla  deras barn. En älskarinna till
Mr själv, satte upp en teaterpjäs , om just deras  affär .
Lite tafatt slut tyckte jag , lite snyggare hade väl inget gjort.
Ni brukar säga att jag håller reda på Tv-programmen. Men någon
skall ju göra det med, det är nog min höga ålder  som passar för det.
Och jag älskar Tv-apparaten.

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snö var inget kul, men som dom säger, aprilsnö lika bra som fåragö.
Blev tv här igår kväll också, men jag tittade på Fångarna på fortet och Irene Huss-film.
Ha en fin söndag Hajan
Kramar
AnnaMaria

samson sa...

Tur att du håller reda på programmen ,efter att ha läst ditt inlägg igår satt jag och kollade på "Tina besöker"och "äntligen hemma"sen var det ju dags för "femteklassarna"och jag skrattade gott gumman var ju så härlig,
när det var dags för "Mr Selfridge"kom jag på att jag missade förra programmet i Lördags så det blev till att kolla det först och sedan gårdagskvällens program,tur att Telia har ett programbibliotek så att man lätt kan kolla programmen i efterhand
ha en fin dag
maggan

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Hajan för söta kommentarer hos mej♡..Tycker det är alldeles toppen att du håller iordning på tv...missar massor gör jag. ..Ha en fiin söndag. HOPPAS du har lika möe sol som vi:) :) kram Gunilla.

Mamma C sa...

Såg alla tre programmen igår jag med. Men tror du inte att det blir en fortsättning på mr. selfirdige, annars slutade det väldigt konstigt.
Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan, blev ju nyfiken på din blogg efter att du tittat in hos mig:)
Härligt, jag hann inte med alla program som varit i veckan så det var ju en bra resume här:)
Så härliga bilder och visst längtar man efter värme och kunna sitta ute varje dag å äta och dricka gott!
Ha en fin kväll nu.
Kramar Jennie