måndag 1 april 2013

April,April min dumma sill,jag "blir"lurad när Du vill

Det får bli den sista kycklingen för i år, nu har vi Påskat färdigt.
Vilken fin och underbar dag, vädret kunde ju inte vara bättre,ja
kanske något varmare. Min dotter Mamma C och min måg,hade verkligen gjort allt för att vi skulle trivas. Det var dukat vid 3 bord


för att vi alla skulle få sitta bra,ett långbord och 2 st mindre. Vackra
servetter, vackert porslin, allt så bra.Vid varje kuvert låg det en
strut med hemgjort godis i, strutarna var så vackert gjorda.

Det var en assiette med små ostar, olika goda snittar, köttbullar,sill.
Som huvudrätt hade ungdomarna beställt Flygande Jakob, oj så
länge sen jag hade ätit det, och så gott det var. Till de minsta gjorde
ett barnbarn sin insats, stekte pannkakor till dem,och kunde
verkligen slänga upp pannkakan ocg fånga den.Jag står beredd med min kamera för att fånga detta på bild oxå.
Han är faktisk Kockutbildad, och ingen Gröngöling om någon tror det.

När vi hade ätit färdigt, efterrätten var underbar den tyckte vi om
alla stora som små.Choklad går alltid hem. Nu skulle ju påsk-
äggen delas ut. Jag hade ju med mig mina Lasse Åbergs ägg men de var för små barnen, för att tycka om dessa. Barnen fick
så trevliga saker,packade i en fin röd påse,med texten Till Dig !
Så de såg ut som små torgmadammer,med påsen på armen.
Det var roligare, nya kläder och tvålar som flöt när man badade.
Sen blev det gott kaffe och en underbar kaka till,kaffet serverades
i de vackra Blå Måsen kopparna. Inte nog med det,jag fick med mig mat hem , Flygande Jakob och gott ris. En riktigt fin avslutning
på Påsken med mina fina barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
tack skall Ni ha alla för denna trevliga dag-

5 kommentarer:

  1. Så trevligt du har haft!
    Må så gott och kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles perfekt påsk!
    Härligt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Åh så mysig Påsk för dej o de dina! Den killen han kunde vända pannkakor han!! Ja nu ser vi fram emot våren och lägger påsken bakom oss,skönt det med! ha det gott kära Hajan ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det var ett påskfirande som heter duga! Mysigt att ni är så många också. Både kocken och presenterna var säkert uppskattade inslag, vilket härligt minne för er!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen en rikedom.

    Kram Ann

    SvaraRadera