måndag 25 mars 2013

Vilken resa jag fick vara med på, tack vare släkten

Jag hade precis plockat fram allt till Oxruladerna när telefonen
ringde. Det var en glad röst som undrade om De fick komma i dag.
Om de fick jag blev jätteglad,det var en kusin till min make och
och hans fru som ville komma.
Sådana besök kunde det få vara oftare.


Jag sa köp inga blommor,men det var ju som att säga
glöm inte blommorna,men så menade jag inte.






Eftersom det var Våffeldagen bestämde vi oss för det. Jag slängde in Lövbiffen igen kylen,det får vi ta i morgon. Det blev en underbar eftermiddag, kusinen kom hem lagom till min mans begravning från en USA resa.Han har varit ett Elvis Presley fan i alla år, och nu rest i hans spår kan man säga.Bilden här är infarten till Graceland, ser ni noterna som är så fint gjorda i portaena.
          Elvis barndoms hem i Tupelo nedan.
Graceland, byggt för hans kära föräldrar med.Tyvärr levde bara  Elvis mamma två år i det huset.Sen åkte De till den lilla staden Tupelo där Elvis Presley föddes. Detta hus byggde hans pappa,
allt detta finns ju kvar. Det riktigt lyste i ögonon på vår släkting
när han berättade att de bodde flera nätter på Heartbreaks Hotel,
det var ju Elvis riktigt första stora låt, som han slog igenom med.
Besöket i dag blev ju inte sämre, när hans fru lämnade över flera
sidor om min mans släkt. Släktforskning är hennes stora intresse.
Vilket jobb hon har lagt ner, så synd att inte min man lever,han hade tyckt detta varit intressant. Ja vi pratade,och pratade inte bara
jag, åt frasiga och goda våfflor. det enda som saknades var en
Presley låt egentligen.I denna affär var det han köpte sin första
gitarr i hans hemstad. Det bliver inte mer idag.
Tack kära släktingar Ni är så välkomna igen, då kan vi äta någon
god mat tillsammans. Tack för den fina buketten oxå med tulpaner
som jag fick, i alla dessa färger, den fick komma in i vardagsrummet, Påskliljorna hamnade i köket. Stort tack
för en fin dag tillsammans.

5 kommentarer:

samson sa...

vilken härlig dag ni hade
att släktforska skulle vara roligt att göra
jag har åxå fått en hel lista om min mammas släkt från en äldre släkting
ha det så bra
maggan

Maria sa...

Jag missade Mästarnas mästare, ja de såg jag nu skit också men fick ju reda på av dig vem som åkte ut.
De va väl roligt att få besök kanske ni inte har setts på länge och jätte fina blommor.
Jo min mamma bor på äldreboende har en läg. men äter i matsal.
Hon trivs ganska bra men tyckte inte om att dom bestämt något utan att prata med henne först.
Jisses va hon blev ledsen å jag då, så attans arg.
Ha en skön dag/kramen

Äppelblom sa...

Åh, så trevligt du har haft. Låter spännande och Elvis diggar jag också.
En riktigt fin dag hoppas jag att du får och så skickar jag med en varm kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Låter väldans spännande! har släktforskat men tyvärr kom jag inte så långt,ena kyrka hade brunnit ner med mycket info :( Ha en riktigt fin dag Hajan..tack för alla tittar hos mej ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Vilken dag du fick, med både USA resa och släktforskning. Alltid kul med oväntat besök.
Kram