tisdag 12 mars 2013

Var tusan håller Du hus, kan man säga ??


Så mycket lustigt det händer, bilden är på ett sjukhus i Helsingfors
Vad skall vi göra där det kan man undra.Vår allra bästa vän i alla
år skulle kryssa dit, med en god vän. Han hade ordnat och fixat
med allt. Resan skulle bli en 85 års-present till vännen. Vi har ständig telefonkontakt varje vecka, jag tyckte det var så konstigt
varje gång när jag ringde, sa en telefonist lämna ett meddelande
den Du söker kan inte svara just nu.Men så äntligen ringde vår
vän ifrån Södersjukhuset, var jättedålig i influensa. Han var ju ledsen och berättade då att han ordnat en Finlansresa med mat
och allt till sin gode vän. Strunta i den resan sa jag, var hemma
åk inte i väg.Men karlar år ju ett eget släkte,det är bara så.
I dag fem dagar sen jag talade med honom, fick jag telefon. De gjorde ju precis tvärtom tyckte väl att han var skaplig så de gav
sig iväg. Och nu ligger han på Sjukhus i Helsingfors, med dubbelsidig lunginflamation, han hade rasat ihop totalt.
Så därför denna bild på sjukhuset, jag frågade idag vilket sjukhus
snälla Du det vet jag inte fick jag till svar. Men på torsdag skulle
han bli hemsänd till Stockholm. Födelsedagsbarnet, 85  åringen
vände med samma båt, och det måste varit jobbigt för honom,
för han är inte van att göra något själv. Visst jag förstår min kompis, som ville ordna allt till det bästa, och så blev det så här.
Min kompis är 87 år så han är inte purung heller.
Men dessa envisa gubbar, som tror de kan och vet allt. Det är väl inget att berätta för Er, men en historia ur verkliga livet som kunde
ha slutat väldigt illa.
Nu får vi hoppas på det bästa, alltid lär man sig något!!!

8 kommentarer:

samson sa...

Ja,se karlar
hoppas nu att han blir pigg
ha det så bra
maggan

Viola sa...

Nu håller vi tummarna att det ordnar till sig till slut.,...vilken osis men man får ju inte glömma bort att lyssna på kroppen, kram

Mamma C sa...

Ja, så det kan bli. Men nu får vi hoppas att det blir bra till slut.
Kram Mamma C

Maj sa...

Så ledsamt att höra .....tänk att något som var menat att bli så trevligt kan sluta så fel. Det är svårt att acceptera att kroppen i vissa fall haft "ett bäst före datum" som en dr sa till mig vid tillfälle, när man inte känner sig ett dugg äldre inombords.

Stolpås Gård sa...

Vilken otur...man ska nog lyssna väldigt noga på kroppen! Och jag som inbillade mig att man blev klokare med åren ;)
Hoppas det hela får ett lyckligt slut!
Kram Sussi på Stolpås

Monika sa...

Hej bästa Du!

Så tråkigt! Hoppas att allt ordnar sig för honom. På nåt sätt så tycker jag ändå att det är rätt härligt. Just det här med att trots krämpor och ålder ha en vilja att göra roliga saker. Fast så här, med facit i hand, hade det ju så klart varit en klokare beslut att stanna hemma.


Allt gott!
Kram
Monika

Monika sa...

Hej hej! :o)

Jag bor i Norrbottens inland, ca 10mil från Jokkmokk. I morse var det "bara" -25. Så det går i rätt riktining ;o) Och ljusare för varje dag blir det ju. Så det får vi ta som det första vårtecknet här uppe hos oss :o)

Ha en finfin dag!
Kram
Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas allt ordnar sig och han piggnat till och kommer till Sverige idag, jobbigt och bli så sjuk på en resa.
Kramar
AnnaMaria