söndag 24 mars 2013

Underbart med barn och barnbarn

Idag var det Kåldolmar på menyn, det hade jag lovat. Jag blev
extraglad när mitt barnbarn var med. Fy vad fort det går, De växer ju om mig allesammans. Det är precis som min svärmor sa man
liksom krymper. Först skulle vi och handla lite, det blev 2 burkar med Påskliljor i. För barnbarnet ville ha en egen kruka, till sitt rum.
Jag skulle få hjälp ute på balkongen. Eftersom jag satt Blomman för dagen, och det är en klätterväxt måste den stå, så den klättrar
på tegelstensväggen. När jag fick jag se Majs nya världs blogg,
och hon köpt en sådan trevlig stege att ha växter på, blev jag helt betagen. Men jag får nog ändra mig och skippa den.
Då bliver det för trångt, jag kan inte ha hur mycket som hellst där.
Den första som åkte ur Mästarnas Mästare blev Malin Everlöf,
hn äkte ur vid nattduellen med Bernt Johansson. Han blev ju glad för han låg ju sämst till.Men Malin blev ju besviken  så klart.
Leder gör Magdalena Forsberg och Torgny Mogren så de kunde
man inte rösta ut.Det är inga lätta saker de skall utföra, eller hur.
Det var intressant när Dan Cornelusson berätta om sitt liv efter
fotbollen, med skillsmässa  och alkohol besvär, men att det var
bra nu. Helena Ekholm trodde jag skulle åka ut först,men så blev inte fallet, en massa saker som händer så det ändras alltid.
Jag fick tag i Lasse Åbergs påskägg, som jag skall ge alla mina
nära och kära, skit i det sade sonen vi glömmer inte Dig i allafall.
Men det gör jag som jag vill, än så länge.
Nu är det slut för i dag,natti,natti.

Hittade en bra historia som passar i dag för mig
Man känner igen de gamla människorna
för huden har krympt så mycket på dem,
och ögonlocken trillar nerpå kinden
för de är så trötta.         Faktiskt sant  kram/Hajan

Ni måste kolla på Majs Nya Värld, vilken trevlig hyllning
till våren. Vad hon kan den lilla människan!!!!!!

6 kommentarer:

Maj sa...

Du har fått två lotter hos mig men det kanske du redan sett? Javisst är stegen jättfin och jag ser redan framför mig hur fint jag ska pynta där när vädret tillåter. Såg också Mästarna...men just nu är det "deckare" John Falk på tv4. Natti

Gunillasljusglimtar sa...

Hihihi...barnaorden är för härliga! Åh så gott med dolmar!! Vill ha med Hajan! Har haft besök av dotter med familj så ej så mycket tv idag precis...natti natti på dej måste sova nu såå trött! Kram Gunilla

annika sa...

Dolmarna ser väldigt goda ut. Min mamma var en hejare på att göra kåldolmar. Hon var bara 70 då hon dog så i år skulle hon vara 87.
Vi såg också på Mästarnas mästare. Min systerdotter var med i Grekland för att arbeta med inspelningen så det är kul att se lita av vad hon har upplevt. Hon får ju inte berätta något om hur det går och jag har heller inte frågat.
Här är underbart väder i dag så det får bli en skidtur i Kilsbergen eller en promenad...vi får se hur det blir. Man kan ju alltid önska!

Kram
annika

Maria sa...

Vilka smarriga kåldolmar! Mums! Jag älskar "Dolma" av olika slag!

Jag hoppas att du får en trivsam och fin solskensmåndag!
Kram♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror vi tittar på samma tv-program och gillar samma mat, kåldolmar är min favorit. Och så fläsklägg och rotmos!
Ha en skön påskvecka Hajan
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

En lyckad helg och dig också som hos mig. Idag blev det ingen tv, har betalt räkningar och slösurfat. Nu ska jag gå och lägga mig.
Kram