söndag 17 mars 2013

Underbart besked under frukostbesöket, toppen

I dag har jag haft besök på frukost , vi hade smörgåsar med skinka och grönt på.Denna lilla påsk-käring hänger i  fotogenlampan i köket, ja den är elektrisk, lite gammeldax.  Fick ett glatt besked i dag från ett barnbarn, att vår familj skall utökas, så underbart. Jag
har tänkt, hoppas jag lever när det bliver aktuellt. Och jag känner mig så frisk och kry så jag hinner nog vara med. Tager med en
bild på mina fina rosor jag köpte för ett par dagar sen, de har jag på
bordet i vardagsrummet.Den här lilla gumman sitter i hyllan över
spiseln, hon har bott länge hos oss, men första gången på detta boende.Hönan på ägget hänger 3 st i samma lampa ihop med
påsk-käringen. Hönan som ligger och värper ägg,finns på
balkong bordet,tillsammans med spegel-lådan från Violan, vackert med de levande ljusen i.Denna påsk-käring talade jag om här om
dagen. Alla säger att hon är lik mig och min kära farmor ??
Jaa, banne mig det finns nog en likhet, hm hm.
Nu skall jag äta middag, torsk i dag med, samma som i går.
Men i dag blandade jag i en stor klick Kalleskaviar i grädden som jag blandade i över torsken. Reder mig nog till kvällen, för
då skall jag ha en varm macka med falukorv och ägg på.
Sen är det gott att vila.





10 kommentarer:

  1. Hej! Så påsk fint du har hos dig!tar nog fram litegrann under veckan som kommer! Så roligt med tillökning i familjen :) kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Go afton! :o)

    Åh, vad roligt med tillökning i familjen! Trevligt och fint påskpyntat där hemma hos dej.

    Tack för den fina kommentaren hos mej. Den gamla kökssoffan på bilden är en av mina favoritmöbler. Har fått den i arv. Då var den mörkbrun. Sedan lutade jag och min man av den. Och så för några år sedan fick den vit färg på sig. Den har stått på samma plats i vårt kök sedan mitten av 80-talet.

    Blir det Mästarnas Mästare nu ikväll? Det blir det för mej :o)

    Trevlig kväll!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Tack för den goda frukosten och den trevliga pratstunden vi hade. Vi är ju värre än hönsen när vi sätter igång :). Vi fick grabben på middag lite senare sedan. Han var förbi på en snabbvisit. Nu ska vi se på film innan Mästarnas mästare börjar.
    Kramis på dig

    SvaraRadera
  4. vad fint du har Påskpyntat
    vad roligt med tillökning i familjen
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Åh va skoj att det blir tillökning hos barnbarnet:) Fina påskkärring!Hahaha,jasså är den lik dej? Ha det så bra Hajan tills vi höres igen,jobbdygn för mej i morn igen! kraaam Gunilla

    SvaraRadera
  6. hej hej..Åh, så påskfint du gjort...själv har jag inte gjort mycket på den fronten...men lite ska det väl iallafall komma fram..Ha det gott ..kram/Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Så fina påskdekorationer du har. Jag gillar påskkärringarna som du visar de är jättehärliga.
    Roligt att det ska bli tillökning i släkten. Då förstår jag att du väntar.
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till "en liten ny" i familjen. Och vad fint du har det pyntat!
    Sen TACK snälla du för din rara kommentar jag blir jätteglad att du är vän med mig Kram

    SvaraRadera
  9. Åhh så Påskfint du gjort!
    Härliga bilder från dej!
    Kul med en liten i familjen, Grattis!
    Kikar in och önskar dej en fin vecka!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att familjen växer, vår gör det också fast åt andra hållet, jag hittar de som är döda men som är släkt med mig och det är jätte roligt. Tror jag snart har täckt hela Östergötland och alla orter, de har bott överallt.

    Ha det gott. Ann

    SvaraRadera