fredag 29 mars 2013

Tack Jonas vilken underbar Show, tummen upp

Vilken showman Du är, toppen- program . Så himla bra att jag valde SVT1 ikväll. Jag har haft allt det där för mig som Du talade om,jaa jag har tyckt så, men som väl är blivit klokare.
Nu har vi fått en ny schlager som kommer att lägga sig överst på listan ,det tror jag i allafall. Texten av Dig och Kempe som gjort den underbara musiken till.Samma sug som Han är min man.
Den sjöng ju Helen Sjöholm oxå, men det var ju Benny på den tiden.
Det var många frågor och många svar i kväll under föreställningen,
men ingen frågade, Hur orkar Du med Jonas ? Flera timmar  ensam
på scenen.Jag gillade när du talade om Mark och dig själv, och om
HBT , häftigt hur Du fick ihop det . Jag kan ju inte återge allt som
Du talade om, detta jag skriver ser ju inte Du heller. Men det går liksom lättare att skriva om jag tänker så.
Jag återvände lite tidigare från Blåkulla för ditt program, och
Lets Dance, men man måste ju välja ibland. Lets Dance jaa,

Egentligen skall jag inte skriva något om det, jag såg ju bara det
som var efter tävlingen. Reprisen för röstningen , men redan där såg man saker som jag undrade över. Robban från Robinsson ön,
där måste det nog bli lite finslipning, tycker den här gamla kärringen. Men programmet som sådant, är ju härligt tycker jag. Det skall bli spännande nästa vecka när jag är med från början till
 slut. Maria Montazani kan nog dansa hur hon vill, hon talade även här om sina tofsar eller tassels. I morgon är det Påskafton, jag har
fått lite Påskmail,men visst var det roligare förr när det kom ett vackert kort med en tupp på. Fick ett jättefint Mail från dotra och mågen, ett rörligt som man fick klicka på lite av varje, kram till Er
och en god fortsättning nu på Påskfirandet.
 

2 kommentarer:

  1. Trevlig fortsättning på Påsken! Jag tittade på "Dansarna"....lagom lättsamt och i år tyckte jag det var jättebra deltagare. Har sett lite till o från tidigare och gillar inte när man har med deltagare som man "driver lite med"...annars är det lugnt och annorlunda...Håller med om att ett riktigt kort/brev är väldigt uppskattat men jag får satsa på att skriva egna nästa år. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej fina Harriet!

    Jag tittade också på Lets Dance. Jag tittar annars inte nästan alls på TV, och speciellt inte när "gubben" är hemifrån. Men detta programmet tycker jag är så bra!!!
    Alla vackra kläder, dansen och härliga personer gör mig så glad! Men han Robban,,ja han var väl inget vidare bra.

    Glad Påsk vännen!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera