torsdag 21 mars 2013

Solsken så underbart, Det tyckte inte jag

Det kändes lite skönt i morse, bara 5- grader, och solsken. Jag skulle till Apoteket och matvaruaffären idag. Nej vet Ni vad, inget
skönt alls det kändes som 15 minusgrader ute i snålblåsten.
Jag undrar hur lång tid det tager innan denna snö försvinner.
Min dotter ville jag skulle kolla i min dagbok, från ett år tillbaka.
Då hade vi 8+ på morgonen och 19+ på dagen,det är väldigt sent i år. I dag blev det lite dyrt på Apoteket, dels medecinen + handcreme, Wichy till mitt "fagra" ansikte, Dental till munnen.
1007:- kronor gick det på. Jaa,jag säger då det , det kostar att vara
frisk. I dag köpte jag en kruka med Påskliljor och en 10 pack med
rosor. Helgskinka, gravad Lax, Lövbiff  blev så sugen när jag såg
den brickan med de på. Jag skall göra oxrullader på gammalt vis.
Det är bäst att passa på , nästa vecka kanske jag matvägrar,ha,ha jag skojar. Som jag berättade i går,blev det över potatsmos och
två flundror. Men nu finns inget kvar, in med varorna där de skall vara, in med maten i mikron, precis lika gott i dag med.
I kväll blev det Antikrundan, det var mycket fina saker och gammalt som folk hade med sig och fick prissatt.
Det jag tyckte var mest intressant var ju tavlan som Fredrika Bremer hade målat, så vackert och vilka underbara färger. De sade
att hon måste ha studerat i detta med.Hon var ju en kvinnosaks-kvinna. Skrev ju romaner och skilldringar av livet .Hertha fick man
ju tala om i skolan. Ja när jag gick i skolan. Jag skulle se på Plus
det brukar vara bra grejer de reder ut, men jag somnade så skönt,
men vaknade med nackspärr, det får man skylla sig själv.
Om Ni visste så jättefina Påskägg jag köpt, Lasse Åberg hade målat dem och signerat dem.Jag skall köpa 2 till så får alla både stora och små. De kan de ju spara som ett minne av mig.(hoppas det läser detta) hi.hi.
Det var allt från mig i dag, nu är det dags för sängtime,

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte minnas att det varit så kallt i mars nån gång förut eller så har jag förträngt det. Sjuk är inte billigt att bli heller här går hela familjen på penicilliner och hostmediciner och med avgifter och taxiresor till och från vårdcentralen önskar man att man hade fått nåt roligare för pengarna :) Nu ska jag kolla antikrundan på play innan jag ska sova, ha det gott. Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig. Visst har vi NK här i Gbg men inte med lika stort utbud som i Stockholm.
    Jag ska titta på matta, ev slår jag till, en stege till uteplatsen där jag ska pynta till det, möbler till do.
    Jag glömmer båda att äta och dricka när jag jobbar med bokhyllan så jag borde nog bo närmare dig nu när du köpt så mycket god mat. Rulader! Minns inte när jag åt det senast. Du får skriva på bloggen hur du gör dem
    Natti och kram

    SvaraRadera
  3. Du, jag trodde också på Julien i Mästerkockarna.. De fick svidande kritik dagen efter när det kom fram att Portobellon faktiskt är en Champinjon..
    Ha en skön helg nu'

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera