måndag 4 mars 2013

NU ÄR DET JUL IGEN, JA HOS MOLANDERS

Vilken dålig timing att sända julavsnittet, kunde det inte fått
vara ett tag till.Eller också kunde vi fått se det i början.
Nej jag skojar men det kändes lite larvigt. Det enda ljusa i dag
var ju att fru Morlander kom till tals med sin svärmor.
Sonen Morlander fick förklara för sin tjej. Jag tycker  att
alla har sådana problem,i de här serierna är alla ungdomar så lata. Att de inte  orkar vara trevliga eller orkar hjälpa
till med något. Det verkar som ingen är riktigt
lycklig i någon av dessa  serier på SVT. Jag slog över ett tag
och såg på 4an. Där var det lite roligare med alla ungar i alla
hörn.För att tala om dagen för övrigt, så har det varit en
underbar solskensdag . 4+ det får vi tacka för, man får sådan
lust med lite av varje. Först tog jag väggarna i badrummet, det
är bara kakel, så det är inga problem. Jag sätter en frotte-
handduk på golvmoppen, och så torkar jag väggarna med den.
Sen sade ryggen till gå och lägg dig ett tag nu Hajan. Det gjorde jag en timme ungefär, sen gjorde jag 30 vetebullar och 40
Värmlandskakor. Bullarna gjorde jag på bakpulver,hittade ett
resept i Året runt.Så klockan 17,00 fikade jag och provsmakade
bullarna. Bullarna blev bra, jag har inte gillat med bakpulver förut, tycker de har blivit så torra, men dessa var goda.
Så nu är jag nöjd med min solsdkensdag, vilken arbetslust man får. Och nu tackar jag för mig, hej då.........

7 kommentarer:

Maj sa...

Jag blir sååå glad över att du tittar in hos mig och har så rara omtänksamma kommentarer. Du har rätt, det är faktiskt så att jag glömmer äta ibland. Ja, det är jättebra kommunikationer in till stan/Frölunda Torg mm härifrån. Kram

Bromans Bravader sa...

Jag brukar också titta på Molanders och brukar också tänka att de verkar så arga och sura och olyckliga. Ingen "feelgood" serie direkt. Jag tänker att jag hoppas så att mina barn inte ska bli så otrevliga mot mig när de blir tonåringar.

Ha en fin dag imorgon (för nu sover du nog)
Kram Jannike

Ölandsvindar sa...

HAr inte hunnit med Molanders, men de kanske finns på SVTplay? Jag får kolla det. Jag fick också ta en ryggpaus igår efter bullbak och en sväng med dammtrasan. Det är det jag alltid har sagt, man SKA inte damma för mycket.
Kram /Kerstin

samson sa...

bullar med bakpulver har jag inte bakat kanske nått som jag borde pröva
konstigt att du fått mail från mej för jag har aldrig skickat nått mail till dej
och i min vanliga mailadress ingår inte ordet valhalla
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Börjar oxå tycka att Molanders blir lite jobbigt. Orkade faktiskt inte se klart hela igår. Det var toppen att cykla hem idag från jobbet. Blev riktig varm under mössan.
Kram

lisashus sa...

Vilken flitig dag du fick, både bakat och städat och så fika på det!!!
Klokt att vila ryggen emellanåt!

Ja du, Molanders hade nog lite dålig tajming igår, men jisses vilken stämning det var den julafton - rena rama Norénstämningen!:) Ja, en del ungdomar har man lust att riktigt ruska om! Var man sådär när man var ung?!!

Hoppas att vi får sol imorron också!
Kramar
Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej fina Hajan!

Molanders har jag inte följt, men det låter lite bakvänt med Jul nu, hihi. Konstigt att man tycker så egentligen för man har ju inga problem med att se ett midsommarfirande när det är annan årstid i verkligheten.

Åh vad duktig du varit som bakat både bullar och kakor, och gjort tuff städning!

Jag bakade också idag, det blev så gott, faktiskt med lite jul-smak.

Stor kram
Mia