onsdag 6 mars 2013

MIN DAGSPROMENAD, OCH ANDRA BEKYMMER

I söndags när vi firade sonens 55årsdag , så sa jag, vilken dålig ork
jag fått. Då fick jag höra att jag behövde ha en promenad varje dag.
Förut åkte jag ju till min man och var där flera timmar varje dag.
Då åkte jag Färdtjänst fram och tillbaka.Inne har jag inga problem
men ute med rullatorn är det jättejobbigt. Men jag har gjort som De
sade, går en promenad varje dag 45- 50 minuter. Men det känns inte bra för mig att gå här nere mellan husen. Valde en annan väg i dag, men där körde bilarna så nära mig, så det var inte klokt.
Jag tror jag åker in till Staden istället med Färdtjänst och bara går
Ströget upp och ner. Skall prata med en väninna som bor där.
Sen blev det bekymmer efter min blogg om Boxholm, jag tyckte om det programmet. Konstigt satt jag och tänkte snart dyker väl Birath upp, vet ju att han ömmar för sin hembygd. Nu var det ju
flera människor än jag, som tyckte detta var intressant. De bodde
ju i Boxholm och hade heller inte hört om allt detta som vi fick höra i går. Så De visste väl inte om Biraths fina skildringar om
flickan >Britta och Rommels armeskrot. Sen fick jag ett mail från Google, där de undrade om jag var rädd att förlora mina koder,ev
bankkonton. Jag tog bort detta med det röda krysset. Då dyker det
upp ett meddelande till ,fortfarande som mail, något om
prenumeration tog bort detta med krysset igen. Jag vet inte hur
men det var Valhalla  och något. Vet inte ännu varför det kom där
och inte som kommentar på min blogg. Det gör detsamma nu
livsfarligt när man inte kan allt.
Hoppas Ni har överseende, jag vill absolut inte trampa någon
på någon ond tå.
Nu ser jag fram emot Mästerkockarna i kväll, det är bra mycket

roligare.tack från mig och Rullen..........

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja värden är inte stor .Kollade också på programmet från Boxholm .Är uppvuxen där .Har mina älskade föräldrar begravda där .Pappa kände alla i Boxholm.Kollade efter kända ansikten men det var inte många jag kände.Härligt med promenader.Ha en fin onsdag rara du .Kramar Rita ♥

Mamma C sa...

Skönt att du börjat röra på dig, men synd att du inte hittat någon behaglig plats att gå på. Kanske vore något att gå Drottninggatan upp och ner utan att glane i skyltfönstren.
Kram