måndag 18 mars 2013

Måndagskväll hos mig, i min lilla koja

Äntligen har Blomman för Dagen börjat komma. Nu Hajan skall
Du vara ärlig , joo då det har kommit massor med pyttesmå, nudlar
ser det ut som. Men hurra äntligen har det rört sig i krukan där jag
satt de små fröna. Jag har haft dem förr, för 3-4 år sen, den balkongen var jättefin. Jag skickade ju med som extragåva på
min lilla lottdragning, som Ni kommer ihåg. Hoppas det bliver
lite varmare för sol vill de ha.Vet Ni vad jag gjorde i dag till
middag. Mitt barnbarn sa i söndags, så mycket mjölk du har, då tänkte jag på en gång. Pannkaka skall jag göra, men jag gjorde Crepes, jag fyllde med en god stuvning med trattkantareller. I morgon skall vi tre väninnor hälsa på vår kompis. Ni vet hon som
fått en ny hjärtklaff. Vi skall ha med räksmörgåsar och öl till oss.
Sen lite kaffe och en extragod kaka till. Då bliver det inget jobbigt
för henne.Jag tager väl med kameran oxå, om ingen vill vara med på bild, så kan man ju fota godsakerna.Vet Ni att goda vänner hade sett att jag berättat om detta och färdtjänsten. Men i går fick jag
telefon så nu får jag skjuts hela tiden. Vi tänkte oxå att ge bort en
Hortenzia eller något sådant. Men vilka snälla kompisar jag har.
Men hem tager jag min vanliga Färdtjänst,det känns bäst så tycker jag.TV tittandet i kväll blev så där, De som längtade till landet var
ju sista i kväll.Morlanders blev så där,man skulle kanske gett sig på att skriva TV-serier Men hallå, på Långfredagen börjar
Lets Dance, härligt. Då får de leka bäst de vill på SVT, tycker det
är värdelöst, men alla har vi olika smak som väl är.
nu är det kväller,natti,natti

Nu skall Ni äntligen alla få höra
En hjärtklaff det blev,av Kalvens lilla öra

Glöm inte den 18/3 blev det fart på Hajans frön
toppen , för De har stått  så  länge där i kön !  !




12 kommentarer:

  1. Oj då, kära nån! Måste sätta fart på påskprydnaderna så jag hinner i fatt dig. Jag får gå ut i blåsvädret och klippa lite ris idag.
    Kram, kram /Kerstin

    SvaraRadera
  2. vad kul att fröna har grott nu,kommer att bli jätte snyggt på din balkong
    hoppas ni får en fin dag hos din kompis
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. God Morgon! Så vackra blommor du visar, de ger en känsla av att snart är det vååår!

    Torbjörn tackar och hälsar för dina värmande ord om hans foton:)

    Önskar dig en fin fin tisdag...KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Puss och kram till goaste Hajan som alltid är så rar och snäll.:-)
    Ta hand om dig!:-) Stina

    SvaraRadera
  5. Så många fina påskprydnader du har, här har dom bara försvunnit under flytten men kanske dom kommer fram igen. Jag vet inte vad jag gjort för fel med Blomman för dagen fröna men en har i alla fall kommit sig upp, jag får vårda den ömt å tänka på dig. Hoppas ni fick en fin dag du å väninnorna.
    Kramizar

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint påskpynt du har.
    Gillar också lets dance så det blir fredagsnöjet sen
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Blomman för dagen i nudelform , crepes med god fyllning och räkmackor sätter verkligen guldkant på livet!!!! Vårvinterhälsningar från Dalarna!

    SvaraRadera
  8. Åh vad jag tycker om dej,hihihi alla rim var ju föör bra! Älskar ju själv att göra sånt! Blomman för dagen helt glömt av!! Fin blomma! Jaa du är för go! Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Åhh "Blomman för dagen" är så fin. Nu fick jag komma ihåg lite barndomsminnen :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Hoppas ni fick en trevlig dag ihop med allt det goda, just nu tittar jag på Halv 8 hos mig :) ha en skön kväll i snöovädret, gissa en som skottat idag, kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas din dag blev toppen nu med dina väninnor. Din kruka med frön i får du nog vänta med ett par veckor till tror jag innan du kan ställa ut dom på balkongen.
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Först av allt vill jag tacka för dina fina hälsningar hos mig, tack snälla du! Jag blev särskilt glad för den om köket :-).

    Vilken fin Blomman för dagen du har, tänk, jag har aldrig lyckats med dem! Men det är många blommor jag inte har lyckats med när jag tänker efter :-).

    Vad du har påskpyntat och gjort fint, jag började lite i helgen men sen blev det så fullt upp så jag har inte hunnit så mycket mer. Hoppas på lite mer tid i slutet av veckan.

    Jag ser också jättemycket fram emot Let´s Dance! Jag har sett det varje år, men min kära sambo har inte varit alltför intresserad och jag har suttit ensam i tv-soffan på fredagarna. Nu när jag berättade att Robinson-Robban ska vara med sa han att han kommer att se varje program!

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera