lördag 30 mars 2013

Kopparputsning och Sommartid

I dag var jag vaken tidigt, varje lördag är det Veckotabletten.Den
tycker jag inte om, den skall intagas hellst stående,man får inte
lägga sig på en gång när man tagit den. Efter en timme får man inta
sina vanliga tabletter (gäller för folk, över 80 år) Tager man dem
för tidigt så motverkar veckotabletten de andras styrka.Det är för
benskörhet, det är inte hela världen men lite jobbigt.
Eftersom jag var så pigg,och arbetslös en hel timme så plockade jag
ner all min koppar.

Sonen kom hem med en jättebra lång tång, först höll jag på att bli
ihjälslagen av en koppar-mjölk-kruka det bara ramlade på.
Min koppar står högt upp i köket,jag kan ju inte klättra på stege .
 
Det var den bästa hjälpgrej jag haft någon gång, så himla praktisk.
Det gick så bra och inga bulor i huvudet,eller andra blessyrer,skönt. 
 
I dag har dotra och mågen 28-årig Bröllopsdag, då fick jag iväg en
liten vers och champagneflaska per mail till dem. Det är ju alltid roligt att överraska.I dag var jag så lat att jag tog Pomme och
fläskfile`till middag. Kopparen blev jätteblank, fusk i dag.
3 påsar Citronsyra och 1 dl diskmedel i den stora diskbaljan.Fyll
diskhon med så varmt vatten Du kan få,lägg i kopparsakerna
låt dem ligga ett tag,skölj och torka. Nu skulle alla sakerna upp
igen på skåpet. Det gick inte lika lätt, men i morgon kommer sonen
så då hjälper han mig med det,som jag inte fick upp igen.
Nu är det sommartid igen,märkligt, det känns inte riktigt bra men
det är bara att draga fram en timme,för så skall det vara.
Jag har ändrat överallt, men vet ni jag kan inte på Mikron,ur dumt.
I morgon får vi äntligen ta reda på Oxruladerna, de har åkt ut och in
men nu är de slut sen. Den här romanen heter, Klarar gamla
människor detta moderna samhälle. Nu är dedtta inlägg slut, kram.

6 kommentarer:

  1. Gomorron Hajan...japp alla klockor framdragna..här ligger man ganska pigg o utvilad. .Va bra hjälp du har till kopparn?..se till att sonen sätter upp resten i dag nu då...Jag tycker bara så möe om dej...hej svejs leverpastej:)) kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vet du, jag sov till 10.00 i morse. Vi glömde helt bort att det är sommartid nu. Men det gör ju inget för man är ju ledig i alla fall. Kopparn skulle behöva en putsning är med. Ha en toppendag så syns vi i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin din "koppar" har blivit. Jag gillar också kopparsaker och kom just att fundera över i vilken ouppackad flyttlåda de ligger?
    Ha en trevlig dag och kram/M

    SvaraRadera
  4. Hoppas på lite mera värme nu när vi fått sommartid
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Jag sov till 8 men då var det ju egentligen 7?! Sovmorgon för en morgonpiggelin..
    Du är störtskön, Hajan. Så klok och förnuftig med hjärtat på rätta stället!

    kram

    SvaraRadera
  6. Koppar har verkligen blivit populärt igen. Många har nog packat ner det i lådor och får leta fram det igen. Om de nu börjar tycka om det igen.

    Vilken tur att du har en sån tång att ta ner sakerna med. De är jättebra. Du får inte göra som många äldre tyvärr gör - Kliver upp på pallar och bänkar och står där och vinglar.

    Ja nu är det tydligen sommartid. På klockan i alla fall. Vi har full vinter här och när solen ligger på är det underbart vackert.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera