lördag 9 mars 2013

Kärt besök och talbok av " Dotra " min

Klockan var bara 09.00 när det ringde på min dörr, det var min dotter som kom. Hon hade lovat mig lite hjälp med mina egna
bilder hur man förminskar dem osv. Jag hade ju fört över dem från chippet och skickat till min son, för att visa hur duktig jag blivit.
Men de blev så stora så han kunde ju inte titta på dem. Min dotter
hade beställt smörgås och kaffe. Jag hade gjort skinkmackor två
var, det var jättegott.Sen gick vi in i sovrummet där jag har mitt
skrivbord , med datan. Du skall få en sak av oss som Du nog tycker är trevligt sa hon. Vet ni det var en talbok, Helge Skoog är den som
läser den. Den heter Kaffe med Rån, handlar om kvinnor i min ålder, som bor på ett äldrecenter, när de kommer på att göra ett
inbrott. Vi lyssnade ett tag på den och höll på att glömma det andra
jag skulle få hjälp med. jag blev glad nu är ju allt klart tack vare
min dotter, så är det bara att beställa nytt. Men själv köpte jag  en bok som heter Brobyggarna av Jan Guillou, och tycker jättemycket
om den. Ja sen har jag ju pratat om mina Cyklamen som blommat
sen långt, långt före jul. Det var en sköterska som arbetade där min
man bodde, hon berättade hur hon gjorde. De vill alltid ha kallt om
fötterna sa hon. Jag har fortfarande två stycken så här fina i mitt
sovrum, visst är väl det roligt. Skall bara visa 2 bilder till på mina,
älskade barnbarnsbarn, som hjälpte till inne hos min son som fyllde 55 år, de bar in koppar bröd tårtor, när lillebrodern 4 år kom med
gräddtåtran höll jag andan, Men kära nån det gick bra  det med. Stora syster såg ju till att allt stod rätt på bordet. Jösses vad de
kan mycket nu för tiden. Den här lilla novellen heter ett par
dagar med barn och barnbarn. I morgon kommer sonen då bliver det en fortsättning på det. Mellon får vi diskutera en annan gång
kram till er alla.

6 kommentarer:

Maj sa...

Datorer ja, det behöver man hjälp med ibland. Jag har ju fortfarande inte ordning på texten till bilderna till höger om "riktiga bloggen"....Sen tänker jag på din bok av Jan G, du menar kanske Brobyggarna. Den är jättebra!! Jag har ju åkte dessa vägar i Norge och förundrat mig över hur det någonsin gått att bygga järnvägar där. Intressant är den.

Mamma C sa...

Tack för idag och jag tycker det var rätt låt som vann.
Kram

Anonym sa...

Dottern din och jag tycker lika, fast din son tycker ju det är "skit" fast han hejade väl på Carola, det gjorde han ju redan för 30 år sen. Minns att jag blev svartsjuk på henne. Vad dumt, nu hade jag ju förstått det men då? Bocken du lyssnar på har jag just köpt så det ska bli spännande att läsa. Är den kul? Ha en fin söndag. Kram Ann

annika sa...

Jag gillar verkligen talböcker för man kan göra så mycket annat då man lyssnar. Mackorna ser goda ut.
Vilka duktiga barnbarnsbarn du har!

I dag har vi åkt långfärdsskridskor på Hjälmarisen. Det var motvind ut och det är bra sen då man ska innåt...hemåt. Satt sen ute i solen i en lähörna och tog en kopp kaffe med näsan i solskenet. Nu är det dags att göra middag.

Ha en bra efm och kväll.

Kram
annika

Katta sa...

Roligt med talboken, där fick även jag ett tips på vad jag kan ge min mamma. Det stämmer att Cyklamen vill ha kallt vatten det är en Alpblomma som är van vid kyla men den skall helst vattnas från fatet gärna med ett par isbitar. Vattnar man ovanifrån dränker man de små blommorna som kommer upp ur jorden. Kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har gröna fingrar, jag tycker det är svårt och sköta cyklamen så dom står sig. Låter som en rolig talbok, och roligt med besök av dottern.
Kramar
AnnaMaria